رئیس‌جمهور منتخب مکزیک مذاکرات را جایگزین جنگ خونین با قاچاقچیان می‌کند

«لوپز اوبرادور» وعده داد به جای مبارزه امنیتی با قاچاقچیان از طریق مذاکره به خشونت‌ها در کشورش پایان دهد.

رئیس جمهور منتخب مکزیک مذاکرات را جایگزین جنگ خونین با قاچاقچیان می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مکزیک در ۱۲ سال گذشته با بکارگیری هزاران پلیس، سرباز و مأمور امنیتی تلاش کرده کارتل‌های مواد مخدر را منهدم و رؤسای آن‌ها را بازداشت کند. گفته می‌شود «آندرس مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور جدید مکزیک قصد دارد مذاکرات را جایگزین اقدامات سختگیرانه‌ای کند که منتقدان می‌گویند به جای بهتر کردن اوضاع به خشونت‌ها دامن زده است.

مانوئل لوپز اوبرادور، مقام چپگرایی که پس از دو بار تلاش برای کسب سمت ریاست جمهوری امسال توانست به هدف خود برسد، قصد دارد قوانین مبارزه با قاچاق مواد مخدر را تغییر دهد و با کمک مذاکرات و عفو کسانی که هدف نیرو‌های امنیتی هستند، مشکل را حل کند.

لوپز اوبرادور در سخنرانی پیروزی خود در شب یکشنبه بار دیگر وعده داد با حل مشکلات اجتماعی-اقتصادی عواملی که مردم را به تجارت مواد مخدر وا می‌دارد از بین ببرد. او همچنین گفت: «راهبردی که برای مبارزه با ناامنی و خشونت در پیش گرفته شده بود ناکام بوده و تغییر خواهد کرد. بیش از آنکه از اجبار و فشار استفاده کنیم به عواملی رسیدگی خواهیم کرد که به ناامنی و خشونت دامن می‌زنند».

اوبرادور در ادامه گفت: با گروه‌های حقوق بشر، رهبران مذهبی و سازمان ملل برای توسعه یک برنامه صلح و آشتی همکاری خواهد کرد.

رویکرد اوبرادور مبهم است و عفو کردن کسانی که به خشونت‌ها دامن زده اند با مخالفت عموم مردم، رقیبان او در کنگره و هم‌پیمانان آمریکایی که برای شکل گیری این روش مبتنی بر فشار تلاش کرده اند، روبرو خواهد شد.

انتهای پیام/

تلاش رئیس‌جمهور جدید مکزیک برای حل معضل قاچاق از طریق مذاکره

برچسب ها: آمریکا ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آقآی مهدی
۱۲:۱۷ ۱۲ تير ۱۳۹۷
باید جلوی قاچاقچیان را بگیرند
آخرین اخبار