تلاش برای مهار آتش در پارک ملی گلستان ادامه دارد

آخرین وضعیت آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان/وسعت دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از شدت و تداوم آتش در پارک ملی گلستان و سخت بودن مهار آن خبر داد.

امیر عبدوس مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ گفت: از عصر دیروز جنگل‌های حاشیه تونل و پیچ سلیمان کشته در پارک ملی گلستان دچار آتش سوزی بسیار وسیعی شد که بلافاصله نیرو‌های ما برای مهار آن در محل حاضر شدند.

وی افزود: با توجه به گرمای شدید، وزش باد و صعب العبور بودن مناطق جنگلی کار مهار آتش بسیار سخت شد که ۲۵۰ نفر از نیرو‌های ارتش گلستان و خراسان شمالی، مردم محلی، سپاه، بسیج و ستاد بحران نیز به محل اعزام شدند.

عبدوس اضافه کرد: از ۴ صبح امروز مجدد با حضور نیرو‌های حاضر در محل کار مهار را آغاز کرده ایم.

وی در ادامه گفت: هنوز نمی‌توانیم برآوردی از میزان آتش سوزی اعلام کنیم.

عبدوس افزود: علت این حادثه بی توجهی و سهل انگاری عده‌ای از مسافران بوده و آتش از حاشیه جاده آغاز شده است.

وی اضافه کرد:مهار و خاموش کردن آتش نیازمند استفاده از تجهیزات موثر و کارآمد همچون بالگرد (هلیکوپتر) است.

 حریق در حال کنترل؛ وسعت دقیق آتش‌سوزی مشخص نیست

حسن خسروی فرماندار شهرستان گالیکش درباره آخرین وضعیت حریق در پارک ملی گلستان اظهار داشت: آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان که از دیروز آغاز شده همچنان ادامه دارد و نیروهای امدادی در حال اطفای حریق هستند.

وی افزود: حریق دیروز عصر ساعت 16 از حاشیه ضلع شمالی جاده در حد فاصل تونل در سه‌راهی دشت با آتش گرفتن علفزار و بوته‌زارها آغاز شده و به داخل جنگل گسترش یافته است.

خسروی  درباره وسعت و میزان خسارت دیده از جنگل و مراتع منطقه، تصریح کرد: هنوز وسعت دقیق از آتش‌سوزی مشخص نیست و این آتش به طرف ارتفاعات سوق یافته که تلاش برای خاموش کردن همچنان ادامه دارد.

وی یادآور شد: نیروهای ارتش, بسیج, منابع طبیعی, محیط زیست, هلال احمر, نیروهای مردمی و دیگر نیروها از ادارات از همه شهرهای اطراف در محل برای اطفای حریق حضور دارند.

خسروی گفت: بخش‌هایی از نواحی شرقی پارک ملی گلستان, واقع در حوزه خراسان شمالی نیز درگیر این حریق شدند و نیروهایی از دشت و گرمه نیز برای اطفای حریق حضور یافتند.

فرماندار شهرستان گالیکش اظهار کرد: خوشبختانه وزش باد در این منطقه از بین رفته و ما امید داریم تا حریق را امروز کنترل و اطفاء کنیم.

وی تاکید کرد: از آنجایی که عامل این آتش‌سوزی بی‌احتیاطی انسانی بوده, از همه مردم تقاضا داریم در زمان روشن کردن آتش در محل حضور داشته و تا خاموشی کامل و اطمینان از آن محل را ترک نکنند.

پارک ملی گلستان از بهترین زیستگاه‌های پستانداران بزرگی، چون پلنگ، خرس قهوه ای، گرگ، وشق، مرال، شوکا، گوسفند وحشی و بز وحشی، آهوی ایرانی و گراز بوده و به خاطر جمعیت فراوان قوچ و میش اوریال معروف است.
 
از عصر دیروز آتش‌سوزی در پارک ملی گلستان آغاز شده و همچنان ادامه دارد، در حال کنترل و مهار است.

انتهای پیام/ق
 

 

برچسب ها: آتش سوزی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار