معرفی خودرو/

سایپا SE ۱۳۱ (تنوع رنگ)

خودرو پراید در ۶ تیپ با آپشن‌های متفاوت در ایران تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو پراید توسط شرکت فورد آمریکا با فستیوا طراحی و به بازار عرضه و سپس خط تولید آن به کشور کره جنوبی فروخته شد و نام پراید را به خود گرفت. پس از آن؛ این خودرو از کشور کره به ایران آمد و تا کنون در حال عرضه است.
 
سایپا SE 131 (تنوع رنگ)
 
ایران  در این خودرو  چند بار  تغیراتی جزئی  ایجاد کرده است و حالا این محصول در ایران با نام پراید ۱۳۱ شناخته و در ۶ تیپ مختلف  ST، LX، SL، SX، EX و SE عرضه شده است که در تمامی این تیپ‌ها در امکانات این خودرو تفاوت وجود دارد.
 
سایپا SE 131 (تنوع رنگ)
 
این خودرو از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۸ سوپاپ ۱۳۲۳ سی‌سی بهره می‌برد و قادر به تولید ۶۳ اسب بخار در دور ۵۳۰۰ و حداکثر  گشتاورد تولیدی ۱۰۳ نیوتون متر در دور ۲۸۰۰ و  مصرف سوخت ترکیبی آن  ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. در ۱۴.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.
 
سایپا SE 131 (تنوع رنگ)
 
۱۳۱ SE همانطور که گفته شد در دسته خودرو‌های سدان است، به طوریکه  طول آن ۳۸۷۳ عرض آن ۱۶۰۵  و ارتفاع آن ۱۴۶۰ میلیمتر است.
 
سایپا SE 131 (تنوع رنگ)
 
از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون صندلی راننده با قابلیت تنظیم ارتفاع، صندلی‌های اگونومیک جدید اشاره کرد.

در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون بدنه تقویت شده، قفل مرکزی،  سیستم ضد سرقت، Leveling Switch، کمربند جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع،  ۱ عدد، کیسه هوای راننده، در برخی مدل‌ها ۲ کیسه هوا و دیگر امکاناتی نظیر فرمان هیدرولیک،  غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم زاویه و طراحی جدید، سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی، ساعت دیجیتال، آیینه‌های جانبی تا شونده با قابلیت تنظیم دستی از داخل، شیشه‌های جلو با تنظیم برقی، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم زاویه نور و چراغ هشدار دهنده عیب‌یاب موتور اشاره کرد.
 
سایپا SE 131 (تنوع رنگ)
 
در بخش ترمز‌ها و پایداری ۱۳۱ SE از سیستم ترمز ضدقفل  ABS استفاده کرده است.
 
سایپا SE 131 (تنوع رنگ)
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اااا
۱۷:۰۵ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
زرررررت خیلی خجالت داره معرفی کنید
Iran (Islamic Republic of)
کریم زاده
۲۰:۲۷ ۲۷ آبان ۱۳۹۸
لطفا در مورد گران شدن خودرو پس از گرانی بنزین هم گزارش تهیه کنید و به ستاد تنظیم بازار اطلاع دهید پراید پس از گران شدن بنزین 5 میلیون گران شده
Iran (Islamic Republic of)
حجت الله
۱۹:۵۷ ۰۱ دی ۱۳۹۷
گارانتی فعالی دارید من پراید۱۳۱ برج یک امسال خریداری کردم هنوز کیلومترم به دو هزاز نرسیده بود جفت لاستیک جلوم در جاده مشهد کرمان از پهلو باد کرد وبیرون زد رفتم گارانتی مشهد گفت باید بروید همان نمایندگی که خریدی امدم کرمان عکس گرفتند وکلی کارهای بیهوده قرار شد یک ماهه مجوز بگیرند لاسیکهایم عوض کنند ولی هنوز سر کارم وفکر نکنم دیگر هم خبری شود ماشینم با مشکلاتی چون تعویض صفحه کلاچ ومشکل برقی هم مواجه است که نمایندگی کرمان گفتند این سری خودروها با مشکل مواجه هستند که باید از جیب خودت درست کنید
-
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
بهتره خودرو نخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۷
باعث افتخار بعد از23سال هنوز این بی کیفیت رو به مردم معرفی میکنید!
آخرین اخبار