راه اندازی باشگاه‌های کتابخوانی در مهاباد

خلاقیت‌های مهاباد به عنوان نخستین شهر خلاق کتاب کشور برای افتخارآفرینی دیگر ادامه دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت:به منظور ارتقاء جایگاه مهاباد از نخستین شهر خلاق کتاب کشور به پایتخت کتاب ایران ادامه دارد و به این منظور جلسه هم اندیشی راه اندازی جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی برگزار شد.
مرادی افزود: باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و افزیش سرانه مطالعه برای نخستین بار است که در مهاباد راه اندازی می‌شود و تا کنون ۱۵ گروه کتابخوان شهری و روستایی نسبت به عضویت در جام باشگاه‌های کتاب اعلام امادگی کرده اند.
وی ضمن بیان اینکه ایجاد باشگاه‌های کتاب، بین علاقه‌مندان به کتاب در محله‌ها و مساجد هم در عملکرد نهایی حوزه کتابخوانی مهاباد تاثیر گذار است ادامه داد:بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده علاقه‌مندان به یار مهربان در مدارس، کتابخانه‌های عمومی، دانشگاه ها، کانون‌های پرورش فکری می‌توانند با عضویت در جام باشگاه‌های کتاب و کتابخوانی به ارتقاء جایگاه مهاباد کمک کنند.
مرادی اضافه کرد:عملگرد گروه‌های کتابخوان به صورت کتبی یا شفاهی به دبیر ستاد جشنواره جام باشگاه‌ها در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل داده خواهد شد و پس از بررسی و نظر هیئت داوران امتیاز داده می‌شود.

کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان..... مکانی برای توسعه بیشتر کتاب و کتابخوانی

مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۱ شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت:با برگزاری برنامه‌های شعر خوانی، شعر نویشی، داستان نویسی و قصه گویی، معرفی شخصیت‌ها و کتاب‌های خاص گروه سنی سعی داریم کودکان و نوجوان را به دوستی بیشتر با یار مهربان تشویق کنیم.
بازیار افزود:در کانون پرورش فکری شماره ۱ مهاباد بیش از ۴۰۰ عضو فعال کتابخوان داریم که به طور متوسط هر هفته ۲ کتاب به امانت می‌برند.
وی ادامه داد:قصه گویی راه مناسبی برای ترغیب کودکان و نوجوانان به دنیای مطالعه است و از این روش در جلسه‌های معرفی کتاب استفاده می‌کنیم.

افزایش ۴ درصدی عضویت در کتابخانه‌های مهاباد

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهاباد در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت:در ۳ ماهه نخست سال جاری نسبیت به مدت مشابه سال گذشته عضویت در کتابخانه‌های عمومی شهر به طور تقریبی ۴ درصد افزایش داشته است.
چیا قادری افزود:در حال حاضرحدود ۴ هزار نفر در ۳ کتابخانه عمومی مهاباد عضو هستند که اکثر آن‌ها قشر نوجوان است.
وی اظهار داشت:در ۳ کتابخانه عمومی مهاباد تعداد ۵۲ هزار جلد کتاب با ۶۱ هزار عنوان در اختیار کتابدوستان قرار میگیرد.

انتهای پیام /خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.