صهیونیست‌ها رو به روز گستاخ‌تر می‌شوند؛

تلاش نتانیاهو برای تصویب لایحه «کشور یهودی» در کنست

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد لایحه «کشور یهودی» را پیش از پایان دوره تابستانی فعلی پارلمان این رژیم، به آن ارائه کند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه پرس تی‌وی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، به سران احزاب ائتلافی متحد خود گفته است قصد دارد لایحه جنجالی موسوم به «کشور یهودی» را به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه کند.

این تصمیم در حالی گرفته شده است که این لایحه به سبب ماهیت نژادپرستانه‌ای که علیه فلسطینیان و سایر اقلیت‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی دارد، مورد انتقاد شدید قرار گرفته است.

خبرنگار پرس تی‌وی در قدس گزارش داد: نتانیاهو در دیدار اخیر خود با سران احزابی که با وی ائتلاف کرده‌اند، به آن‌ها اطلاع داد قصد دارد لایحه جنجالی «کشور یهودی» را پیش از پایان دوره تابستانی فعلی کنست برای تصویب نهایی ارائه کند.

این لایحه «اسرائیل» را به عنوان «کشور یهودی» و قدس اشغالی را به عنوان «پایتخت» آن به رسمیت می‌شناسد. این لایحه در صورتی که به قانون تبدیل شود، زبان عربی را به عنوان زبان اعراب ساکن سرزمین‌های اشغالی نادیده خواهد گرفت و بسیاری از حقوق اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اقلیت‌های ساکن این مناطق را تضعیف خواهد کرد. مهمتر از همه اینکه دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی بر اساس قانون جدید موظف خواهد شد در مواردی که تناقض وجود دارد «ماهیت یهودی اسرائیل» را به ماهیت به اصطلاح «دموکراتیک» آن مقدم بداند.

نتانیاهو به «یاریو لوین»، وزیر گردشگری رژیم صهیونیستی، گفته است با نمایندگان سایر احزاب ائتلافی دیدار و متن نهایی لایحه را تنظیم کند.

ناظران معتقدند این لایحه باعث افشای هر چه بیشتر اختلافات داخلی در اسرائیل می‌شود و سیاست‌ها و اقدامات نژادپرستانه آن را به همگان نشان خواهد داد.

این لایحه نخستین بار سال ۲۰۱۴ به کنست ارائه شد و همان زمان با انتقادات گسترده‌ای روبرو شد که تاکنون مانع از تصویب آن شده است. از آن زمان چند تن از نمایندگان اصلاحیه‌هایی برای آن نوشته‌اند که آن‌ها هم برای تصویب آن بی‌نتیجه بوده است.

خبرنگار پرس‌ تی‌وی در پایان این گزارش گفت: بر اساس برخی گزارش‌ها نتانیاهو تصمیم دارد این لایحه را به همان صورت اولیه آن به تصویب برساند. کنست ماه مه گذشته در نخستین جلسه بررسی، این لایحه را به تصویب رساند. این لایحه برای آنکه به قانون تبدیل شود باید برای بار‌های دوم و سوم نیز در کنست تایید شود.

انتهای پیام/

تصمیم شوم جدید نتانیاهو برای فلسطین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار