در دیدار معاون پرستاری با بنیان گذار پرستاری نوین مطرح شد؛

توسعه روابط ایران و ایتالیا در حوزه آموزش‌ها و خدمات پرستاری

معاون پرستاری وزیر بهداشت از توسعه همکاری ها با ایتالیا در زمینه خدمات پرستاری خبر داد.

توسعه روابط ایران و ایتالیا در حوزه آموزش ها و خدمات مربوط به پرستاریبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم حضرتی، معاون پرستاری وزیر بهداشت در دیدار با بنیان گذار پرستاری نوین و متخصص پرستار خانواده ایتالیا ضمن خوشامدگویی به پروفسور سانسونی استاد تمام دانشگاه sapieza با اشاره به تجربیات ارزنده وی در پرستاری اظهارامیدواری کرد که در آینده شاهد همکاری‌های بیشتری در زمینه پرستاری جامع بین، ایران و ایتالیا باشیم.

حضرتی از تغییر رویکرد و ارائه خدمت مراقبت‌های پرستاری از بالین به جامعه خبرداد و گفت: با تلاش‌ها و فعالیت‌هایی که در زمینه‌های آموزشی، تحقیقاتی، مدیریتی و ارائه خدمت در بالین و جامعه صورت گرفته است، وضعیت پرستاری ایران را به وضعیت مطلوب نزدیک کرده است.

در این جلسه همچنین مداح، مادر پرستاری نوین ایران تاریخچه و ساختار پرستاری کشور را تشریح کرد.

یولیتا سانسونی با ابراز خرسندی از حضور در ایران، ضمن ارائه معرفی اجمالی از تحصیل در کشور ایتالیا از مقطع ابتدای تا دکتری و نحوه ورود به رشته پرستاری گفت: ورود به رشته پرستاری از طریق کنکور سراسری اتفاق می‌افتد که بعد از گذراندن دوره کارشناسی، در مقطع کارشناسی ارشد به ۲ شیوه حرفه‌ای و علمی تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: پرستاران کارشناسی حرفه‌ای در بالین و پرستاری کارشناس ارشد علمی می‌توانند مستقیما وارد گرایش‌های مختلف پرستاری در مقطع دکتری پرستاری شوند اما چنانچه فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد حرفه‌ای مایل به ادامه تحصیل در مقطع دکتری پرستاری باشند باید ابتدا دوره کارشناسی ارشد علمی را طی کنند.

سانسونی گفت: پرستاری جامعه نگر از سال ۱۹۷۰ در کشور ایتالیا شروع شد که در حال حاضر پرستاران در کلینیک‌های زخم، دیابت، مراقبت‌های حمایتی و تسکینی ارائه خدمت می‌کند.

پتانسیل بالای  ایران در حوزه پرستار خانواده

وی در مورد پرستار خانواده گفت: در ایتالیا پرستار خانواده بسیار حائز اهمیت است و ورود به  این موضوع منوط به تعریف خانواده است؛ بنابراین ضرورت دارد  روابط خانوادگی را بشناسیم و بدانیم که خانواده چطور شکل می‌گیرد.

یولیتا سانسونی با بیان اینکه پرستاری ایران با توجه به دانش آموختگان جوانی که دارد پتانسیل خوبی برای ارائه خدمت در پرستاری خانواده دارد؛ گفت: برای فهمیدن پرستار خانواه باید خانواده، بهداشت و پرستاری را تعریف کرد و این تعاریف ممکن است در کشور‌های مختلف متفاوت باشد.

بنیان گذار پرستاری نوین و متخصص پرستار خانواده ایتالیا از معاون پرستاری وزیر بهداشت و هیات همراه برای بازدید از مراکز پرستاری ایتالیا دعوت کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار