معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت:گردشگری می‌تواند باعث شتاب توسعه در منطقه شود، اما این محور توسعه باید تبدیل به یک حرکت و جنبش و مطالبه مردمی شود.

سید مرتضی نعمت زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛گفت: بحث گردشگری ازجمله مواردی است که باید در کل کشور مورد اهتمام و توجه ویژه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه   این موضوع همواره مورد تأکید و توجه مدیریت عالیه سازمان منطقه آزاد اروند بوده است و قطعاً می‌تواند تبدیل به مهم‌ترین محور اقتصادی رشد و توسعه منطقه شود، افزود: آبادان و خرمشهر قبل از جنگ بر اساس دو محور صنعتی و تجاری یعنی پالایشگاه و بندر توسعه پیدا کردند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه پس‌ از جنگ، محورهای توسعه اقتصادی شاخص و مؤثری برای این دو شهر دیده نشد، گفت: گردشگری می‌تواند باعث شتاب توسعه در منطقه شود.

نعمت زاده افزود: این محور توسعه باید تبدیل به مطالبه مردمی و جزء اولویت‌های نهادهای مردمی شود.

وی گفت: در عرصه گردشگری ظرفیت‌های زیادی داریم که پنهان مانده است و باید آن‌ها را به سرمایه‌های فعال تبدیل کنیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تنوع غذایی در منطقه آزاد اروند بالاست و این ظرفیت در کنار کیفیت بالای طعم ویژه غذای جنوبی می‌تواند یک جاذبه گردشگری مناسب و یک برند شاخص باشد اما تاکنون به علت نبود یک‌نهاد ویژه این کار خصوصاً نهادی مردمی، به نحو مطلوبی از آن استفاده ‌نشده  است.

انتهای پیام/ د

توجه به بحث گردشگردی در منطقه آزاد

برچسب ها: اقتصاد ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.