آذری جهرمی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

وضعیت بازار موبایل تا 10 روز آینده متعادل می‌شود/ شرکت‌های متخلفی که ارز دولتی گرفته‌اند، تحت پیگرد قانونی‌اند

وضعیت بازار تا 10 روز آینده متعادل می‌شود/ شرکت‌های متخلفی که ارز دولتی گرفته‌اند، تحت پیگرد قانونی‌اندوزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات گفت: وضعیت بازار موبایل در مدت یک هفته تا 10 روز آینده به حالت عادی باز می‌گردد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم بازدید خود از سازمان تامین اجتماعی با اشاره به باز نگه داشتن مسیر خدماتی در دولت اظهار کرد: باید منابع خدماتی را در دولت باز نگه داریم و در این راستا به جوانان خلاق و بخش خصوصی اجازه فعالیت دهیم.

آذری جهرمی با تاکید بر اینکه 42 میلیون نفر از جامعه با سازمان تامین اجتماعی در اتباط هستند، افزود: سازمان تامین اجتماعی در این مسیر خدماتی به خوبی حرکت کرده است که اگر این فعالیت‌ها به صورت استاندارد انجام شود، شاهد انفجار در راستای خدمات خواهیم بود.

اجرای 4 سرویس الکترونیک

وی با اشاره به اینکه اجرای دولت الکترونیک از اهداف مهم دولت است، تصریح کرد: یکی از اثرات مهم این موضوع بحث شفاف سازی است و 4 سرویس اساسی در دولت الکترونیک برای سال 97 برنامه ریزی شده است.

وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات اضافه کرد: یکی از حلقه‌های مهم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی با وزرات ارتباطات، سلامت الکترونیک است. پیشرفت قابل ملاحضه ای به لحاظ خدمات الکترونیک و همچنین باز کردن درها به روی کسب و کارهای نوپا به وجود آمده است.

جهرمی افزود: برون سپاری خدمات سازمان تامین اجتماعی در حوزه بیمه‌ای که در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده است، با کاهش 12.5 درصدی مراجعات حضوری مواجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در اجرای کارها مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: بخشی از مشکلات در حوزه ارتباط با سایر دستگاه‌ها است که باید برطرف شوند. امیدواریم تا پایان سال 97 شاهد این باشیم که طرح سلامت الکترونیک در کشور به نتیجه خوبی برسد.

افت قیمت گوشی در بازار موبایل

وی تصریح کرد: به مدت یک هفته تا 10 روز آینده وضعیت بازار به حالت تعادل باز می‌گردد و با توجه به شتابی که قبلا به خود گرفته بود، در حال حاضر قیمت‌ها در حال افت هستند. مردم برای خرید صبوری کنند تا زودتر بازار به تعادل خود برسد.

وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات با اشاره به اینکه برخی از گوشی‌ها با ارز 4 هزار و 200 تومانی در حال ارائه هستند، اضافه کرد: محدودیتی از لحاظ واردات نیست و شرکت‌های متخلف که ارز گرفتند، توسط سازمان تعزیرات در حال پیگیری هستند. از دستگاه‌های نظارتی این موضوع در اسرع وقت پیگیری خواهد شد و نتایج به صورت شفاف به مردم ارائه می‌شود.

آذری جهرمی در رابطه با گوشی‌های مسافری گفت: هر فرد در سال می‌تواند به عنوان بار همراه مسافر، یک گوشی با قیمت 80 دلار که معافیت گمرکی دارد، همراه داشته باشد که مازاد آن را باید هزینه گمرکی پرداخت کند. در برخی از استعلامات ترددهای خارج از کشور دچار مشکل هستیم که با همکاری هرچه بیشتر نیروی انتظامی این مشکل حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۱۵:۴۲ ۰۴ آذر ۱۳۹۷
این چه نوع اقتصادی است که ما داریم!! هر روز شاهد گرونی هستیم آخه چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۶:۰۱ ۲۴ آبان ۱۳۹۷
سلام گوشی ساده شده 600 تومن واقعا انصافه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۰۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
فک نکنم بازار درس شه تازه روز به روز گرونی
Netherlands
همشهری
۱۹:۰۷ ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
به شما قول میدم ارزانی وجود نداره منتظرش نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ماهان
۰۷:۴۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
من الان گوشی خرابه حدود چند ماه نمیتونم گوشی بخرم بدون گوشی شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۷
امروز بکم مرداد ماه است و از وعده وزیر جوان ۲۹ روز گذشته و بازار در حال آشفته تر شدن است!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۳ تير ۱۳۹۷
قیمت گوشی از یک میلیون و سیصد شده سه میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۱۳ تير ۱۳۹۷
خود مسئولین رسیدگی وپیگیری کنن چطور میشه گوشی که یک میلیون و سیصد بود شده دو میلیون تومن
آخرین اخبار