پیرترین زائرکاشانی حج واجب 95 ساله و جوان ترین 15 ساله است

پیرترین زائرکاشانی عازم حج تمتع امسال یک مرد ساله و جوان ترین آن یک بانوی 15ساله است.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،ا گفت: امسال 673 نفر از شهرستان های کاشان و آران و بیدگل زائرحج تمتع 97 برای تشرف به خانه خدا و حریم شریف نبوی می شوند.
عباس نیکونیا،افزود: 338 نفر از زائران بانوان و 335 نفر از آنها آقایان هستند.

وی تصریح کرد: این تعداد زائر در قالب 6 کاروان شامل 4 کاروان مدینه قبل و 2 کاروان مدینه بعد برای تشرف به حج ابراهیمی در سرزمین وحی از دو شهرستان اعزام می شوند.

به گفته وی، ثبت نام اولیه از زائران بیت الله الحرام از اسفند ماه سال 96 آغاز و نام نویسی قطعی و مرحله دوم واریز وجه نیز تا 25 اردیبهشت ماه امسال نهایی شده است.

رئیس اداره حج و زیارت کاشان، با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز کاروانهای حج تمتع 97 تکمیل شده و اقدامات برای صدور ویزا در حال انجام است تصریح کرد: اولین گروه پروازی از 29 تیرماه فرودگاه امام خمینی تهران را به مقصد مدینه منوره ترک خواهد کرد.

نیکونیا، در پایان با تاکید بر اینکه زائران عزیز در فرصت باقیمانده تا ایام حج به کلاسهای آموزشی که برای آنها برگزار می شود و همچنین کلاس های آموزشی که در ایام حضورشان در حج برگزار می شود، توجه کنند گفت: دقت عمل در صحبتهای روحانیون، مدیران کاروان ها و سایر متولیان ذیربط باعث آگاهی زائران از اعمال و برنامه های اجرایی خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.