راه اندازی اتاق فرهنگی هندوستان در دانشگاه فرهنگیان بوشهر

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: اتاق فرهنگی هندوستان برای معرفی فرهنگ این کشور در دانشگاه فرهنگیان بوشهر راه اندازی می‌شود.

راه اندازی اتاق فرهنگی هندوستان در دانشگاه فرهنگیان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اکبر مولایی با اشاره به نشست با رایزن فرهنگی سفارت هندوستان در ایران اظهار داشت: در این نشست نخست ما به برشمردن نقاط مشترک بسیار فرهنگی، اجتماعی و ... میان دو کشور ایران و هندوستان پرداختیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با اشاره به ابراز تمایل رایزن فرهنگی هندوستان در ایران برای برقراری ارتباط متقابل با استان‌های جنوبی که دارای اشتراکات فرهنگی بیشتری با این کشور هستند، گفت: در این نشست توافق و مصوب شد که اتاق فرهنگی هندوستان برای معرفی فرهنگ این کشور در دانشگاه فرهنگیان بوشهر راه اندازی شود.

مولایی خاطرنشان ساخت: تصمیم بر این شد علاوه بر استقرار کتاب‌ها و نشریات چاپی به صورت متناوب نماینده آن رایزن فرهنگی در این اتاق حضور یافته و به معرفی آثار فرهنگی کشور خود بپردازد.

وی اضافه کرد: همچنین بنا شد که رخداد‌های فرهنگی هندوستان که در ایران برگزار می‌شود تا جایی که ممکن است در بوشهر نیز برگزار شود.

مولایی تصریح کرد: در این نشست مقرر شد که زمینه برای برگزاری رخداد‌هایی که معرف فرهنگ بوشهری است در تعامل با دیگر مسئولان مرتبط در هندوستان فراهم شده که در این راستا نخستین گروه بوشهر در شهریورماه عازم شهر بندری بمبئی این کشور خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: در این نشست عنوان شد که طرح کلی برای امضای تفاهم نامه دوطرفه بین رایزنی فرهنگی هندوستان در ایران و دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر آماده شود.

در پایان این نشست نیز ابهی کومار سینگ ضمن ابراز خرسندی از این نشست ابراز امیدواری کرد در زمانی کوتاه بتوانیم مراودات فرهنگی دوجانبه با بوشهر داشته باشیم.

در این نشست زارع معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و جمعی از مسئولان رایزنی فرهنگی هندوستان در ایران حضور داشتند.

انتهای پیام/م

اتاق فرهنگی هندوستان در دانشگاه فرهنگیان بوشهر راه‌اندازی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.