مسابقات پنج وزن نخست کشتی آزاد نوجوانان جهان؛

زارع طلایی شد/قیاسی و کریمی به مدال نقره و برنز رسیدند

امیر حسین زارع، محمدرضا قیاسی و محمد کریمی به ترتیب به مدال طلا، نقره و برنز رقابت‌های کشتی آزاد نوجوانان جهان رسیدند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی جهان از صبح دیروز (دوشنبه) با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست در شهر زاگرب کرواسی آغاز شد، در پایان مسابقات این پنج وزن که در دو روز برگزار شد، امیرحسین زارع در وزن 110 کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، محمدرضا قیاسی در وزن 80 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد و محمد کریمی در وزن 65 کیلوگرم به مدال برنز رسید.

نتایج کشتی گیران کشورمان در مسابقات پنج وزن نخست این رقابت ها به شرح زیر است:

در وزن 48 کیلوگرم مهدی ویسی در دور نخست مقابل ویپول تورات از هند با نتیجه 10 بر صفر به پیروزی رسید. وی در دور بعد نیز آلین سیورسی از مولداوی را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد. ویسی در مرحله بعد مقابل علی حسن امیرلی از آذربایجان با نتیجه 4 بر 3 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، وی به گروه بازنده ها رفت وی در این گروه مقابل کایسه ای تانابه از ژاپن با نتیجه 4 بر 4 به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل گئورگی گگلاشویلی از گرجستان با نتیجه 4 بر 2 شکست خورد و پنجم شد.

در وزن 55 کیلوگرم سجاد گودرزی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر وادیل بریگول از مولداوی را شکست داد وی در دور بعد مقابل فرهات کلیچ از ترکیه با نتیجه 7 بر 5 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر ترک در مرحله یک چهارم نهایی، گودرزی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم محمد کریمی در دور نخست کریستوفوروس لویزیدیس از یونان را با نتیجه 12 بر 2 مغلوب کرد وی در دور بعد سولدوخو اولونبایار از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت. کریمی در دور بعد مقابل ساتو ماساکی از ژاپن با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل توران بایراموف از آذربایجان با نتیجه 8 بر 2 شکست خورد و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار نارک هاروتونیان از ارمنستان را با نتیجه 10 بر 5 شکست داد و به مدال برنز رسید.

در وزن 80 کیلوگرم محمدرضا قیاسی در دور اول مقابل باتماگنای انختوشین از مغولستان با نتیجه 9 بر 2 به پیروزی رسید وی در دور بعد آبه ادوارد اسد از آمریکا را با نتیجه 10 بر صفر مغلوب کرد. قیاسی در دور بعد مقابل جاشوا موردین از آلمان با نتیجه 12 بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وی در این مرحله سعداله آگایف از آذربایجان را با نتیجه 6 بر یک از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. قیاسی در دیدار فینال با نتیجه 9 بر 6 مقابل دمیتری الکانوف از کشور روسیه شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 110 کیلوگرم امیرحسین زارع در دور اول مقابل کیانگ لی از چین با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت وی در دور سوم استویان یوردانوف از بلغارستان را با نتیجه 10 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. زارع در این مرحله مقابل اسلام اصلان گریویچ از آذربایجان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و به دیدار فینال راه یافت. وی در دیدار فینال دانیل کرکولیت از آمریکا را با نتیجه 7 بر 4 شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در مسابقات پنج وزن دوم نیز رحمان عموزاد خلیلی و علیرضا عبداللهی در اوزان 45 و 92 کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند، سید عرفان جعفریان در وزن 51 کیلوگرم به دیدار رده بندی رفت و علی اکبر فضلی در وزن 60 کیلوگرم در گروه بازنده ها حضور دارد.

رقابت های فینال و رده بندی پنج وزن دوم فردا شب (چهارشنبه) برگزار می شود.

انتهای پیام/

3 مدال طلا،نقره و برنز سهم آزادکاران نوجوان ایران در روز نخست قهرمانی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار