عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

قول مسئولان برای بازگشت آب به چشمه علی تا 15 تیر ماه/ باید به نمادهای فرهنگی برای جذب گردشگر توجه شود

کاظمی///لزوم توجه به نمادهای فرهنگی برای جذب گردشگرخلیل آبادی با بیان اینکه هاشمی به شدت موضوع بازگشت آب به چشمه‌علی را از مسئولان مربوطه پیگیری کرد، گفت: مسئولان قول دادند که تا 15 تیر آب در چشمه علی دوباره جاری شود.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسن خلیل آبادی عضو شورای شهر تهران در همایش گردشگری در آینه ری که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر که آب چشمه‌علی به خاطر مترو خشک شد، پیگیری‌های زیادی کردیم تا دوباره آب در این مکان تاریخی جاری شود.

وی با بیان اینکه آقای هاشمی به شدت موضوع بازگشت آب به چشمه‌علی را از مسئولان مربوطه پیگیری کرد، افزود: مسئولان قول دادند که تا 15 تیر آب چشمه علی دوباره جاری شود.

خلیل آبادی تصریح کرد: یکی از مشکلات کشور ما این است که برنامه‌های مدرنیته‌ای که در کشور اجرا می‌شود، پیوست‌های لازم را ندارند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به راه اندازی مترو در تهران، ‌تصریح کرد: وقتی که ما مترو را آوردیم، مطالعه نکردیم که این خط از چه اماکنی عبور می‌کند و اگر به این موضوع توجه می‌کردیم، خط مترو را از محلی دیگر عبور می‌دادیم.

وی با اشاره به اینکه خط مترو به برج تاریخی طغرل و چشمه علی آسیب وارد کرد و آن را در معرض تهدید قرار داد، گفت: مسئولان برج طغرل موفق شدند مسیر مترو را از برج طغرل دور کنند، اما در مورد چشمه علی که میراثی گران‌بهاتر بود، این کار انجام نشد.

خلیل آبادی با تأکید بر اینکه همه باید نسبت به میراث و هویت خود حساس باشیم، خاطرنشان کرد: گذشته‌ای که ما به آن افتخار می‌کنیم همین نمادهای فرهنگی است و در همه دنیا نمادسازی می‌کنند و آن را تبدیل به جاذبه گردشگری می‌کنند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه نسبت به مدیریت قبرستان ظهیرالدوله اعتراض کرد و گفت: مگر قبرستان حمام است که روزهای حضور زنان را از روزهای حضور مردان جدا کرده‌اند و فقط هم دو ساعت در روز می‌توان وارد این قبرستان شد.

وی گریزی هم به بقعه بی‌بی‌شهربانو زد و گفت: من کاری به سندیت این بقعه ندارم، اما بی‌بی‌شهربانو یک ویژگی منحصر به فرد طبیعی و بین المللی دارد.

خلیل آبادی افزود: اینکه ما اجازه بدهیم مراکز گردشگری که سرمایه‌های نسل‌های آینده هستند، نابود شوند، بی‌تدبیری است و اگر همان قدر که بر روی نفت حساس بودیم، روی میراث فرهنگی هم حساس بودیم و وضع بهتری داشتیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار