معرفی خودرو/

بی‌ام و 730LI تیپ INDIVIDUAL

بی‌ام و 730LI یک خودروی لوکس از کمپانی BMW است که در سال 2015 رونمایی و وارد بازار شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۱۵ ششمین نسل از بی ام و سری ۷ با کد اتاق G۱۲ که در دسته خودرو‌های سدان است، رونمایی شد و سرانجام توسط شرکت پرشیا خودرو پا به بازار ایران گذاشت. این خودرو در دو مدل عرضه شد؛ که تفاوت این دو مدل در فاصله محور‌های بوده و در مدل LI خودرو دارای کشیدگی بیشتر است. در زبان طراحی هم این خودرو از زبان طراحی جدید این کمپانی بهره می‌برد.
بی‌ام و 730LI تیپ INDIVIDUAL
سری ۷ در بازار جهانی با ۶ موتور بنزینی و ۳ موتور دیزلی عرضه می‌شود که با توجه به ممنوعیت واردات این خودرو دو مدل ۷۳۰i و ۷۳۰LI که از ضعیف‌ترین موتور این محصول است عرضه شده، البته بهتر است که گول کلمه ضعیف را نخورد؛ چراکه از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو بهره می‌برد.
 
بی‌ام و 730LI تیپ INDIVIDUAL
 
این خودروی دیفرانسیل عقب همانطور که گفته شد از یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ توربو شارژ بهره می‌برد که قادر به تولید ۲۵۸ اسب بخار در دور ۵۰۰۰ و حداکثر گشتاور تولیدی ۴۰۰ نیوتن متر در دور ۱۵۵۰ توسط جعبه دنده‌ ۸ سرعته اتوماتیک مجهز با استپ ترونیک با قابلیت تعویض دستی ATC است.
 
مصرف سوخت ترکیبی آن  ۶.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در ۶.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است.
 
بی‌ام و 730LI تیپ INDIVIDUAL
 
۷۳۰LI همانطور که گفته شد در دسته بندی خودرو‌های سدان قرار دارد و در مدل LI از فاصله محور بیشتری برخوردار است. به طوریکه  طول آن ۵۲۳۸ عرض آن ۱۹۰۲ و ارتفاع آن ۱۴۷۹ میلیمتر است، در بخش طراحی داخلی هم از طراحی کاملا لوکس و راحت استفاده شده است.
بی‌ام و 730LI تیپ INDIVIDUAL
از امکانات این خودرو در بخش صندلی‌ها می‌توان به تجهیزاتی همچون تنظیم برقی صندلی‌های باکتی جلو در ۱۰ جهت، تنظیم ارتفاع صندلی‌های جلو، دو عدد حافظه صندلی راننده،  تنظیم برقی گودی کمر صندلی‌های جلو در ۴ جهت، صندلی راننده پویا در هنگام سفر‌های طولانی، گرمکن سه حالته صندلی‌های جلو، گرمکن صندلی‌های عقب، تهویه (گرم کن و سردکن) فعال،  پشت سری‌های قابل تنظیم صندلی‌های عقب، روکش‌های چرمی و تودوزی Tartufo Full Merino، ماساژور صندلی‌های جلو و عقب، قابلیت تنظیم برقی پشتی صندلی‌های عقب (از ۱۵ تا ۳۳ درجه) اشاره کرد.
 
در بخش ایمنی هم تجهیزاتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی جلو، پرده‌ای، SRS، دو مرحله‌ای، سیستم تشخیص اتوماتیک،  کمربند‌های ایمنی با سه نقطه اتصال پیش کشنده برای همه صندلی ها، صندلی و پشت سری‌های فعال در هنگام تصادف،  سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب و دیگر امکاناتی نظیر سیستم فرمان چرخ دنده شانه‌ای (Rack & Pinion)، کمک الکترونیکی EPS، سیستم فرمان هوشمند وفعال و حساس به سرعت الکترونیکی با سرووترونیک، قفل فرمان خودکار، سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب هماهنگ با چرخ‌های عقب، قابلیت تنظیم برقی تلسکوپی و عمق در ۲ جهت، حافظه دار، ستون فرمان جمع شونده در هنگام تصادف، دکمه‌های چند کاره کنترل‌های سیستم صوتی، تلفن، فرمان گیر صوتی و کروز کنترل روی غربیلک فرمان چرمی Individual سه شاخه با تزئینات چوب مرغوب، پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان،  نور بالا و نور پایین LED با ماژول لیزری، چراغ‌های جلو Autolight، خاموش شدن با تاخیر چراغ‌های جلو، سنسور گرد و غبار چراغ‌های جلو، نور بالای اتوماتیک و تنظیم بازه نور، سیستم چرخش نور در پیچ‌ها AFS، سیستم شستشوی چراغ‌های جلو، مه شکن‌های جلو، مه شکن عقب، چراغ ترمز سوم انطباقی،  چراغ‌های راهنما آینه‌های جانبی،   سیستم تهویه اتوماتیک چهار ناحیه‌ای آب و هوا با تنظیم جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب در هر سمت، سنسور خورشیدی، چرخش اتوماتیک هوا، انتخاب اتوماتیک دمای مطلوب، سیستم پخش رایحه معطر با ۸ رایحه مختلف، آینه‌های جانبی تنظیم برقی، گرمکن دار، تاشوی برقی خودکار، حافظه دار، تنظیم اتوماتیک آینه سمت سرنشین جلو هنگام پارک، آینه‌های خارجی و داخلی الکتروکرمیک تیره شونده اتوماتیک، دارای کامپیوتر سفری  و نمایش اطلاعاتدر صفحه نمایش خودرو،  نمایشگر ۷ اینچی لمسی کنسول بین صندلی‌ها، نویگیشن،  نورپردازی درون اتاق، سامانه‌های ارتباطی، پخش فایل‌های صوتی و تصویری، اتصال به اینترنت از طریق WiFi Hotspot داخلی خودرو، جوی استیک iDrive به همراه سیستم تشخیص حرکات دست، پارک خودکار و کروز کنترل هوشمند اشاره کرد.
 
بی‌ام و 730LI تیپ INDIVIDUAL
 
در بخش ترمز‌ها و پایداری ۷۳۰ LI از سیستم ترمز ضد قفل ABS , EBD , EBA , DTC , DSC , HAC , EPB، جلو و عقب دیسکی خنک شونده استفاده کرده است.
 
بی‌ام و 730LI تیپ INDIVIDUAL
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار