مدیر حج و زیارت استان بوشهر گفت: امسال ۹۱۰ نفر مشتاقان زیارت خانه خدا از این استان در قالب هفت کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

۹۱۰ بوشهری به حج تمتع اعزام می‌شوندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرسول رنجبر روزچهارشنبه گفت  : از این شمار ۸۷۵ نفر زائر و مابقی عوامل اجرایی هستند، کاروان‌های اعزامی به حج تمتع استان بوشهر را همراهی می‌کنند.

وی اظهار داشت: زائران بوشهری امسال مدینه قبل هستند و در روز‌های ۲۸ و ۲۹ تیرماه جاری در قالب چهار پرواز از فرودگاه بوشهر به مدینه اعزام و در تاریخ سوم و چهارم شهریور ماه امسال باز می‌گردند.

رنجبر بیان کرد: این زائران شامل ۲ کاروان ۱۶۰ و ۱۳۵ نفره مربوط به شهرستان بوشهر، یک کاروان ۱۶۰ نفره دشتستان، یک کاروان ۱۱۰ نفره گناوه و دیلم، یک کاروان ۸۵ نفره دشتی و تنگستان، یک کاروان ۸۵ نفره دیر، کنگان، جم و عسلویه و یک کاروان ۱۳۵ نفره مربوط به اهل سنت است.

رنجبر یادآور شد: معاینه‌های پزشکی و کلاس‌های آموزشی زائران بوشهری آغاز شده و در طول سفر نیز کادر پزشکی در طول سفر نیز همراه کاروان هستند.

وی تاکید کرد: کاروان‌ها موظف هستند ۱۰ جلسه آموزشی برای زائران حج تمتع در استان بوشهر برگزار کنند.

مدیرحج و زیارت استان بوشهر گفت: پارسال یکهزار و ۴۰ نفر از استان بوشهر حاجی شدند.

وی در باره اعزام به عتبات عالیات گفت: براساس تقویم از دهم شهریورماه همزمان با ولادت امام موسی کاظم (ع) فراخوان ثبت نام اربعین از سامانه 'سما' اعلام می‌شود.

این مقام مسئول افزود: پیش بینی می‌شود امسال زمینه اعزام ۲۰ هزار نفر از استان بوشهر به عتبات عالیات فراهم شود.

رنجبر یادآور شد: پارسال ۱۸ هزار نفر از استان بوشهر برای شرکت در پیاده روی اربعین و ۱۵ هزار نفر در قالب کاروان‌های ۴۰ نفره به عتبات عالیات اعزام شدند.

انتهای پیام/م

هفت کاروان به سرزمین وحی اعزام می شوند

برچسب ها: احکام شرعی ، حج 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.