مظاهریان :

مالکانی‌ که قرارداد سه ساله با مستأجران‌ می‌بندند مشمول معافیت مالیاتی می‌شوند

معاون راه و شهرسازی‌ از معافیت مالیاتی مالکانی خبر داد که مدت قرارداد اجاره آنها با مستأجران دو یا سه ساله است.

مالکانی‌ که قرارداد سه ساله با مستأجران‌ می‌بندند مشمول معافیت مالیاتی می‌شوندبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  حامد مظاهریان‌ معاون راه و شهرسازی‌ در حاشیه نشست هم‌اندیشی بررسی بازار مسکن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در این نشست تمامی پیشنهادات نمایندگان و فعالان بازار مسکن بررسی شد، گفت: هم‌اکنون ما دچار کمبود منابع هستیم و شرایط خاصی در بازار اقتصادی کشور ایجاد شده است. اولویت اصلی آن است که از اقدامات شتاب‌زده جلوگیری شود.

وی ادامه داد:یک حرکت جدیدی را شروع کرده‌ایم و هدف ما آن است که اقدامی نکنیم که به ضرر مستأجران‌ و خانه اولی‌ها باشد.

وی تأکید کرد: در بخش مسکن مطالعات پژوهشی صورت گرفته است و این افزایش قیمت هم‌اکنون در بازار مسکن متأثر از شاخص اقتصاد کلان و بازارهای رقیب و موازی است.

مظاهریان‌ افزود: متأسفانه در یک فرآیند سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن حرکت کرد و الگوی مصرفی از خانوارها‌ به سمت سوداگرانه‌ تغییر یافت.

وی افزود:‌ در بخش بازار مسکن باید سیاست‌های تشویقی و اخذ مالیات در اولویت قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی‌ با اشاره به اینکه سیاست راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم را در سال‌های گذشته راه‌اندازی کرده‌ایم، گفت: هم‌اکنون در این حساب 400 هزار سپرده‌گذاری صورت گرفته و وام‌ها به صورت مرتب به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: به دلیل آنکه این صندوق هیچ وابستگی به بودجه دولتی ندارد بنابراین کمتر تحت تأثیر قیمت‌ها قرار گرفتهاست و مشکلی در پرداخت این تسهیلات نداریم.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی‌ اظهار کرد: با تقویت طرف تقاضا و طرف عرضه می‌توانیم بازار مسکن را به تعادل برسانیم. از سوی دیگر با ایجاد یک بازارگاه‌ الکترونیکی می‌توانیم انبوه‌سازان و خریداران را به یکدیگر متصل کنیم.

مظاهریان‌ با بیان اینکه در پایان سال 96 شاخص‌های مسکن با شیب ملایم افزایش یافته و قیمت و تعداد پروانه‌های ساختمانی در طی ماه‌های پایانی سال گذشته افزایش یافت ،گفت: با ایجاد تلاطم در بازارهای موازی این بازار تحت تأثیر قرار گرفته است.

وی بیان کرد: با اقداماتی که در دستور کار قرار دادیم از التهابات بازار مسکن خواهیم کاست و سعی خواهیم کرد بازار به سمت ثبات پیش برود و با توقف سفته بازی در بازارهای موازی، قیمت‌های مسکن به سمت ثبات حرکت خواهد کرد.

مظاهریان‌ با اشاره به اینکه شاخص‌های ایجاد شده در بازار مسکن نشان می‌دهد که در پایان سال 96 بازار مسکن از رکود خارج شده است، گفت: هرچقدر‌ نقدینگی به بازارها سرازیر شود، قیمت‌ها در این بازارها روند صعودی خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: دولت نباید وارد کار اجرایی شود بنابراین تنها راه‌حل اصلی برای کنترل بازار مسکن، افزایش تولید است که در نهایت به نفع مصرف کننده خواهد بود.

مظاهریان‌ در پایان گفت: متأسفانه در بازار اجاره قراردادها‌ یک ساله است و ما در جلسه هم‌اندیشی این موضوع را مطرح کردیم که قراردادها‌ در بازار اجاره دو یا سه ساله شود و کسانی که این طرح را رعایت کنند مشمول معافیت‌های مالیاتی خواهند شد.

انتهای پیام/

پایان سال 96 بازار مسکن از رکود خارج شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۱۵ تير ۱۳۹۷
اگر قیمتگذاری صحیح از طریق سامانه الکترونیکی و ردگیری هولوگرامی را در برنامه اولویت نگذارید هیچوقت این بازار مسکن تهران درست نمیشود. دلالان دندان تیز کرده اند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۷
به نظرم شدنی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۴ تير ۱۳۹۷
سه ساله ببندیم‌که طرف ادعای مالکیت کنه !
آخرین اخبار