مشاور وزیر صنعت،معدن و تجارت در قم:

فعالیت بیش از 2 هزار واحد تحقیق و توسعه در شهرک‌های صنعتی کشور

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور گفت: در حاضر بیش از 2 هزار واحد تحقیق و توسعه در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند.

فعالیت بیش از 2 هزار واحد تحقیق در شهرک‌های صنعتی کشور  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛محمدرضا فیاض،مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور ظهر امروز در همایش روز صنعت و معدن قم که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: حمایت از تولید و صنعت دو مقوله مهمی بوده که باید در شرایط فعلی بیشترین حمایت‌های ممکن از آن‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به هجمه‌های سنگین آمریکا در بخش‌های اقتصادی کشور افزود: در شرایط فعلی کشور مهم‌ترین عرصه‌ای که باید روی آن کار شود جبهه اقتصادی است، چرا که این بخش از کشور مورد هجمه‌های سنگین دشمنان است.

مشاور امور بین‌الملل وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به دستاوردهای صنعتی کشور در چهار دهه گذشته گفت: قبل از انقلاب اسلامی تنها 856 واحد تولیدی در کشور فعال بود اما در طول چهار دهه گذشته از انقلاب بیش از 82 هزار واحد صنعتی در کشور فعال‌ شده است.

فیاض با تأکید بر گسترش واحدهای صنعتی استان قم در چهار دهه گذشته ابراز کرد: بعد از انقلاب اسلامی تعداد واحدهای صنعتی کشور بیش از 100 برابر بیشتر شده است، قبل از انقلاب اسلامی در استان قم واحد صنعتی شاخصی وجود نداشت.

وی با بیان افزایش واحدهای تحقیق و توسعه در شهرک‌های صنعتی کشور تأکید کرد: قبل از انقلاب اسلامی هیچ واحد تحقیق و توسعه‌ای در واحدهای صنعتی وجود نداشت، اما در حاضر بیش از 2 هزار و 400 واحد تحقیق و توسعه در شهرک‌های صنعتی کشور فعال هستند، وسعت زیاد و جمعیت سرشار کشور سبب می‌شود تا اقدامات و فعالیت‌های بسیار زیادی برای تأمین نیازهای مردم انجام شود.

مشاور امور بین‌الملل وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به افتتاح واحد مدرن ساخت بلوک ساختمانی در شهرک محمودآباد قم عنوان کرد: یکی از واحدهای صنعتی استان قم در طول 9 ماه از آغاز فعالیت خود موفق به امر صادرات و سودهی شده که نشان می‌دهد زمانی که تعامل و همدلی باشد توفیقات زیادی در قبال آن ایجاد می‌شود.

فیاض با تأکید بر فاصله بسیار زیاد بین آرمان‌های انقلاب با دستاوردهای کنونی آن تصریح کرد: دستاوردهای فراوانی در چهل سال انقلاب به‌دست‌آمده، اما همچنان با آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی فاصله بسیار زیادی وجود دارد.

مشاور امور بین‌الملل وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور با اشاره به سختی‌های فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی بیان کرد: یک صنعتگر برای اینکه در امر تولید موفق باشد باید حداقل با 45 رشته و شاخه فنی واداری آشنایی داشته باشد که نشان از سختی و شورای جبهه اقتصادی و تولیدی در کشور است.

انتهای پیام/ش

سخنان مشاور وزیر صنعت در همایش روز صنعت و معدن قم 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار