رئیس خانه صنعت کشور در قم:

افزایش حجم صادرات کشور/صنعتگران در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند

سهل آبادی گفت:آمار صادرات کشور در دوماهه نخست سال جاری از مرز 20 میلیارد دلار گذشته که بسیار خرسندکننده است.

 افزایش حجم صادرات کشور/حمایت از صنعتگران در این شرایط حساس بسیار ارزشمند استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سید عبدالوهاب سهل‌آبادی،رئیس خانه صنعت کشور ظهر امروز در همایش روز صنعت و معدن قم که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، اظهار داشت: صنعتگران و فعالان اقتصادی در خط مقدم جبهه اقتصادی کشور قرار دارند.

وی با تأکید بر برنامه‌های اقتصادی و تحریم‌های سنگین دشمن افزود: امروز باید تمام مسئولان اقتصادی خود را سرباز عرصه اقتصاد قلمداد کرده و مانند دوران دفاع مقدس در برابر خیل سنگین هجمه‌های دشمنان مقابله و مبارزه کنند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با ابراز تأسف از مشکلات اقتصادی پیرامون صنعتگران کشور گفت: متأسفانه برخی از تولیدکنندگان و فعالان عرصه اقتصادی به دلیل مشکلات اقتصادی گرفتار زندان شده‌اند، حمایت از صنعتگران در این شرایط حساس بسیار ارزشمند می‌تواند باشد.

سهل‌آبادی با ابراز خرسندی از افزایش حجم صادرات کشور در دو ماه نخست سال جاری عنوان کرد: در دوماهه نخست سال جاری آمار صادرات کشور از مرز 20 میلیارد دلار گذشته که بسیار خرسندکننده است، معنای واقعی حمایت از تولید در افزایش صادرات و حمایت همزمان از شبکه تولید و توزیع است.

وی با اشاره به نرخ بالای سودهای بانکی تصریح کرد: درزمینهٔ بهره و سودهای وحشتناک بانکی مجلس شورای اسلامی باید ورود پیداکرده و اقدام عملی در این زمینه انجام دهد، سودهای بانکی مشکلات جدی برای واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور با تأکید بر مشکلات حوزه معادن کشور ابراز کرد: در جنگ اقتصادی دشمن باید تمام عرصه‌های اقتصادی روی کار بیایند، درزمینهٔ معادن هیچ‌گونه نگاه اقتصادی در حال حاضر وجود ندارد، تجهیزات فرسوده و منسوخ‌شده از مهم‌ترین مشکلات معادن کشور است.

وی با ابراز تأسف از خیانت‌های ارزی صورت گرفته در هفته‌های اخیر عنوان کرد: درزمینهٔ اختصاص ارز و نحوه مصرف آن در امور غیرضروری خیانت‌های بسیار بزرگی توسط برخی نهادهای دولتی و خصوصی اتفاق افتاده که در حکم ضربه زدن به‌نظام و اقتصاد کشور است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور ادامه داد: فردی که اقدام به احتکار سکه و ارز می‌کند در حال خیانت به کشور است، شبکه توزیع کشور باید بیش از گذشته موردتوجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: شفافیت مالیاتی در کشور ما وجود ندارد، در کشورهای دیگر دنیا افرادی که مالیات پرداخت می‌کنند دارای تسهیلات و امتیازات بسیار زیادی هستند، مجلس شورای اسلامی باید در برابر شفافیت مالیاتی و فرار مالیاتی تصمیم‌گیری‌های منطقی اتخاذ کند.

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش روز صنعت و معدن در قم

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار