معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هفته گذشته خبرهای متعددی را پشت سرگذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری‌های نوین گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هفته گذشته معاونت علمی و فناوری ریاست جمعوری اخبار متعددی داشت که در این بسته خبری آنها‌را بازگو ‌می‌کنیم.

پیام رسان‌های داخلی باید حمایت شوند

پیام‌رسان‌های داخلی اهمیت بسیاری دارند  و در همین  راستا معاون علمی فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت شرکت های پیام رسان‌ داخلی گفت: اغلب این پیام‌رسان‌ها دانش‌بنیان هستند و باید از آنها حمایت‌های اصولی شود.

ایجاد بانک پژوهشگری برای اولین بار در کشور

رشد و پیشرفت یک کشور به واسطه تحقیقات و اختراعات جوانان رقم می‌خورد؛  اما این جوانان پژوهشگر باید حمایت شوند تا به واسطه این حمایت ها و تسهیلاتی مادی و معنوی  فعالیت های خود را به درستی انجام دهند و پژوهش هایشان را عملیاتی کنند ؛ و برای آشنایی با حمایت هایی که از جوانان پژوهشگر به عمل می‌آید نصرت‌الله ضرغام رئیس  صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران با باشگاه‌خبرنگاران‌جوان گفت‌وگوی تفصیلی ‌ پرداخت.

مشکل شرکت‌ها مسائل مالی نیست 

محمد حسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره حمایت‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گفت: این شرکت‌ها به عنوان حوزه هایی که در رشد اقتصاد دانش‌بنیان نقش دارند باید مورد حمایت قرار گیرند که در همین راستا برای آنها بسته های حمایتی تدوین شده است.

رتبه ایران در بخش فناوری ماهواره‌ها اعلام شد

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به ترازیابی وضعیت فضایی ایران در منطقه، گفت: بر اساس این ترازیابی، رتبه ایران در منطقه در زمینه فناوری‌های فضایی، پنجم است.

حضور ۱۵ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه استمراری معاونت علمی

نمایشگاه جدیدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افتتاح شده است، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با اشاره به برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، بیان کرد: ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش‌بنیان، با همکاری مرکز امور شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی؛ اقدام به برگزاری نخستین نمایشگاه استمراری شرکت‌های دانش‌بنیان و در گام اول با حضور ۱۵ شرکت کرده است.

تا غلبه دانش‌بنیان‌ها  بر اقتصاد نفتی راهی نمانده است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در پیامی خطاب به کارآفرینان، شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپی‌ها و دیگر فعالان زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری بر ضرورت تلاش و ایستادگی در مسیر خلاقیت، نوآوری و خلق ارزش افزوده از مسیر دانش و نوآوری با تکیه بر اقتصاد دانش‌بنیان و توانمندی‌های تاریخی و نیروی انسانی کشورمان را یادآور شد.

صندوق نوآوری و شکوفایی در بحث وام‌ها وارد نشود

علیرضا دلیری معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری روند افزایشی حمایت بانک‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان درباره چالش‌های پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان و‌حمایت‌های مالی که از طرف بانک ها از این شرکت‌ها به عمل آمده است صحبت کرد.

تشکیل شبکه‌های ماهواره‌ای به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان

منطقی دبیر ستاد هوانوردی معاونت علمی با اشاره به شبکه ماهواره‌های کوچک گفت: آن‌هارا می‌توانیم با کمک شرکت‌های دانش بنیان خصوصی در کشور ایجاد کنیم که خوشبختانه این توانایی در شرکت‌ها وجود دارد.

گرایش بخش خصوصی برای ورود به پروژه‌های  سودآور دانش‌بنیان

علیرضا دلیری‌ معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه‌ معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری در نشست خبری امضای تفاهم‌نامه همکاری میان این معاونت و بانک مرکزی بیان کرد: هدف معاونت علمی فعال و آماده‌سازی کردن  زیر ساخت‌ها و بستر‌های مناسب برای اجرایی شدن طرح‌های علمی و پژوهشی مؤثر است و  در بخش اقتصادی هم باید این دستاوردها‌ به عنوان مهمترین مؤلفه‌ برای ثروت‌زایی‌ تولیدات علمی معرفی شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار