خودکفایی خانواده ساروی با کارآفرینی

یک خانواده نیازمند ساروی با حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و تلاش و پشتکار خود به خودکفایی رسیدند.

همینه کریمی مادر یک خانواده ۳ نفره ساروی که ساکن روستای سمسکنده علیای ساری است، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:پس از فوت همسرش مسیولیت ۲ فرزند دخترش که یکی کودک یک و نیم ساله و دیگری هنوز به دنیا نیامده بود را به عهده گرفت.

وی افزود: سال‌های اول قالی بافی می‌کردم با آموزش رایگان به دختران و زنان همسایه از آن‌ها می‌خواستم در صورت علاقه و ساعت‌های بیکاری در بافت قالی به من کمک کنند.

کریمی گفت: به دلیل اینکه از قالی درآمد روزانه نداشتم به این فکر افتادم ۲ رأس گاو خریداری کنم تا با فروش شیر و ماست درآمد روزانه داشته باشم و زندگیم را پیش ببرم، اما از آنجایی که هزینه خرید گاو را نداشتم از کمیته امداد در خواست وام کردم که موافقت و یک میلیون تومان وام به من پرداخت کردند.

این کارآفرینی ساروی با بیان اینکه برای گذران زندگی و تامین هزینه تحصیل فرزندانم چند سالی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بودیم و از خدمات بیمه ایی این نهاد برخوردار هستم، افزود:به دلیل بیماری و ضعف جسمانی در حال حاضر توان کار‌های سنگین را ندارم، اما امسال با دریافت وام ۲۰ میلیون تومانی از کمیته امداد برای پرورش مرغ و اردک و غاز و فروش آن‌ها توانستم ۲ دستگاه آب میوه گیری (آب لیمو، نارنج و آب غوره) و آردکن برنج خریداری و مشغول شوم که توانستم از ۱۵ ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه هزار و ۲۰۰کیلو خرده برنج را آرد کنم.

وی در حال حاضر با توجه به فصل آب غوره گیری برای مردم روستای سمسکنده علیا و روستا‌های مجاور آب غوره گیری می‌کند و خودش نیز با خرید انگور آن را تبدیل به آب غوره می‌کند و در باتری‌های مخصوص به فروش می‌رساند و از اینکه توانست روی پای خودش بیاستد خداوند را شکر می‌کند.

این بانوی ساروی گفت: خستگی ناپذیر با تلاش و زحمات خود توانست ۲ دختر خود را خوب تربیت کند و به دانشگاه بفرستد.

کریمی افزود: جزو بانوان برتر در بخش اشتغال خانگی است و از مسیولان می‌خواهد بانوان سرپرست خانواده را ببشتر حمایت کنند، چون هم نقش پدر خانواده را دارند هم نقش مادری را باید به خوبی ایفاء کنند تا بتوانند فرزندان خوبی را به جامعه تحویل دهند.

وی فکر‌های خلاقانه دیگری نیز دارد و امید وار است با حمایت مسیولان به ویژه کمیته امداد امام خمینی (ره) بتواند اجرایی کند.
وی خوشحال است که چند سالی از گروه مدد جویان کمیته امداد و پوشش این نهاد خارج شده و با توکل به خدا و تلاش و پشتکار خود به خود کفایی رسیده است.

این بانو نشان داد همه افراد جامعه می‌توانند در بهبود اقتصاد خانواده و اقتصاد کشور نقش داشته باشند.

توجه به اشتغال خانگی به ویژه برای بانوان سرپرست خانواده بسیار اهمیت دارد و از بسیاری از مشکلات اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌شود.
انتهای پیام/آ

افزایش در آمد بانوی ساروی با کارآفرینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار