هشدار دامپزشکی قزوین درباره بیماری تب کریمه –کنگو

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: همزمان با فرارسیدن فصل گرما افرادی که در تماس مستقیم با دام زنده و گوشت قرمز هستند، رعایت موارد بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو را جدی بگیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عیسی غیاث یزدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین افزود: عامل این بیماری ویروسی است و از طریق کنه‌ها و تماس با لاشه و خون دام آلوده به انسان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این بیماری هیچگونه علایمی در دام ایجاد نمی‌کند، گفت: علاوه بر آموزش، مهمترین راه‌های پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت در هنگام کشتار دام است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین اضافه کرد: نگهداری لاشه دام در دمای ۲ تا ۴ درجه سردخانه، به مدت ۲۴ ساعت می‌تواند باعث غیر فعال شدن ویروس عامل بیماری شود.

یزدی گفت: اداره دامپزشکی قزوین، برای مقابله با این بیماری و سایر بیماری‌های قابل انتقال از طریق کنه، جرب و حشرات، مناطق در تماس با دام در روستا‌ها و عشایر را به صورت رایگان سم پاشی کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین از مردم خواست از خرید گوشت از مراکز غیر مجاز خودداری و همچنین به گوشت‌های دارای تاریخ کشتار و ممهور به مهر دامپزشکی کشتارگاه دقت کنند.

اننتهای پیام/

رعایت بهداشت در هنگام کشتار دام  راه پیشگیری از تب کریمه –کنگو 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار