مدیر شورای فرهنگی شهرداری تهران گفت: تاکنون مترو تهران در حوزه فرهنگی فعالیت نداشته ولی با مدیریت جدید حوزه فرهنگی با چند مدیریت داریم و در تلاش هستیم تا ماتریس فرهنگی را نیز ترسیم کنیم.


حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود:‌با تشکیل شورای فرهنگی اتفاقات تازه ای در مترو افتاد و برنامه ها فرهنگی و هنری متناسب با ایامی که گذشت نیز برگزار شده است.

وی تصریح کرد:‌با توجه به تعداد مسافرانی که روزانه با طیف و گروه های سنی و طرز تفکرهای مختلفی که در مترو تردد می کنند سعی کرده ایم برنامه های متناسبی را ارائه دهیم.

حسینی با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان و استقرار علمای طرح محدث که مبلغین خانم در ایستگاه ها حضور داشتند و بحث کتابخانه و طرح ایام محرم و صفر و برگزاری تعزیه و تئاتر گفت:‌ فضا سازی و برنامه های روزانه و منظم در ایستگاه های پرتردد نیز در طول روز برگزار می شود.

مدیر شورای فرهنگی با بیان اینکه بعضی از ایستگاه ها به عنوان ایستگاه های تقاطعی و پرتردد نام گرفته اند خاطر نشان کرد:‌ایستگاه امام خمینی،‌7 تیر،‌ولیعصر و دروازه دولت که روزانه میزبان تعداد زیادی مسافر هس تند روزانه برنامه های روتین و منظمی دارند و با برنامه ریزیهایی که صورت گرفته در ایام دهه فجر نیز برنامه های متنوعی را در ایستگاه های مترو برگزار خواهیم کرد.

 

*سفر با مترو یک سفر فرهنگی است

روزانه بالغ بر 2 میلیون و 500 هزار مسافر با مترو تهران جابجا می شوند و ما نیز با رویکرد فرهنگی در مترو پیش می رویم تا سفر با مترو تنها یک سفر معمولی نباشد و یک سفر فرهنگی باشد.

علی محمد قلی ها افزود:‌ ما سعی کرده ایم تا هر سفر در مترو یک سفر فرهنگی تعریف شود و از زمانی که یک فرد وارد مترو می شود یک برنامه فرهنگی برای آنها مهیا کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگی را بنا به اهمیت داده به مسائل فرهنگی در مترو ایجاد کرده ایم گفت: کارهای کوتاه مدت و بلند مدت فرهنگی را در مترو از ابتدا مدیریت ام آغاز کرده ام.

قلی ها افزود: در ماه مبارک رمضان حضور طلاب را در ایستگاه های مترو داشتیم و در ایام محرم و صفر نیز با برگزاری مراسم تعزیه و تئاتر ویژه محرم سعی کرده ایم برنامه های فرهنگی مناسبتی را برگزار کنیم.

مدیر عامل شرکت بهره برداری تهران خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم تا طرح جامع فرهنگی در مترو تهران را نیز اجرایی کنیم./ز
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.