افزایش ۱۵.۶ درصدی مقدار تبخیر در خراسان جنوبی

خشکسالی و افزایش گرما،مقدار تبخیر را در خراسان جنوبی ۱۵.۶ درصد افزایش داده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛خندان رو مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه خشکسالی و افزایش گرما،مقدار تبخیر را در خراسان جنوبی ۱۵.۶ درصد افزایش داده است،گفت:این مقدار افزایش در مقایسه با مقدار تبخیر در بلند مدت اعلام شده است.

 

وی  افزود:براساس تحقیقات صورت گرفته امسال مقدار تبخیر در بیشتر شهرهای استان بیش از هزار میلیمتر است که طبس با هزار و 377 میلیمتر بیشترین میزان تبخیر را ثبت کرده است.


خندان رو گفت:بر این اساس مقدار تبخیر در بیرجند هزار و 91 میلیمتر،بشرویه هزار و 115 میلیمتر،فردوس هزار و 222 میلیمتر، نهبندان هزار و 238 میلیمتر و قاین 782 میلیمتر گزارش شده  است که نسبت به نرم کشوری حدود 200 تا 300 میلیمتر افزایش دارد.

مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه خشکسالی ها و کاهش بارندگی در برخی مناطق سبب افزایش میزان تبخیر در سال زراعی جاری شده است،افزود:مقدار تبخیر در بلند مدت به ترتیب در بشرویه 807 میلیمتر، قاین 880 میلیمتر، بیرجند 950 میلیمتر، فردوس 992 میلیمتر، نهبندان 995 میلیمتر و در طبس هزار و 219 میلیمتر بوده است.


وی اظهار کرد:افزایش تبخیر در خراسان جنوبی یکی از دلایل کاهش ذخایر آب است که باید با انجام اقدامات لازم ، مقدار آن را تا حد ممکن کاهش داد.

انتهای پیام/غ

مقدار تبخیر در خراسان جنوبی ۱۵.۶ درصد افزایش یافت

برچسب ها: هواشناسی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.