آیا پیام تلگرامی، سند رابطه کاری بین کارگر و کارفرما است؟

در زمان اختلاف برای اثبات رابطه کاری بین کارفرما و کارگر، نه شهود نه استشهادیه و نه پیام های طریق فضای مجازی جزو سند محسوب نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاهی اوقات ابهاماتی از طرف کارگران و پرسنلی که اخراج شده اند یا قرارداد آنها به اتمام  رسیده  مطرح می شود که به دلیل نداشتن اطلاعات کافی ممکن است حق این افراد پایمال شود.

سوالی که برای برخی کارگران مطرح می شود، این است که آیا کارگر می تواند در زمان شکایت خود علیه کارفرما جهت اثبات رابطه کاری بین کارگری و کارفرمایی استناد به شهود، استشهادیه و پیام های تلگرامی نماید؟ آیا این اسناد قابل پذیرش در مراجع حل اختلاف وزارت کار می باشد؟

در پاسخ به این پرسش باید گفت که  با توجه به اینکه مراجع حل اختلاف در وزرات کار افرادی اداری بوده و شبه قضایی یا قضایی نیستند، صلاحیت پذیرش این اسناد را از کارگران ندارند.

پس در زمان اختلاف برای اثبات رابطه کاری  بین کارفرما و کارگر، نه شهود نه استشهادیه و نه پیام هایی که از طریق فضای مجازی رد و بدل شده اند، جزو سند محسوب نخواهند شد و کارگران و پرسنل که طرح دعوی کرده اند، به واسطه این اسناد نمی توانند رابطه کاری خود را با کارفرما اثبات کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کارگران ، کارفرما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار