افزایش صادرات غیرنفتی در استان اردبیل

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات غیرنفتی اردبیل ۷۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مسعود تبادلی، معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در جلسه بررسی وضعیت صادرات غیرنفتی در اردبیل اظهار داشت: صادرات به عنوان مکمل کننده اقدامات توسعه اقتصادی بی‌شک می‌تواند دستاوردهای بسیار مناسبی را به دنبال داشته باشد که خوشبختانه هم‌اکنون در استان شرایط مطلوبی به خود پیدا کرده است.

وی با اشاره به افزایش 72 درصدی صادرات غیرنفتی اردبیل گفت: در سه ماهه نخست امسال این میزان رشد را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد بودیم که 25 میلیون دلار برآورد شده و یکی از دلایل اصلی که هم‌اکنون سبب افزایش صادرات شده نوسانات نرخ ارز است که خوشبختانه تاثیر مناسبی در این زمینه به دنبال داشته است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان این که در حا حاضر مشکلی از لحاظ صادرات محصولات و کالاها وجود ندارد گفت: رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شده تا در ارتباط با تعرفه گمرکی و مالیاتی مشکل به حداقل برسد که خوشبختانه مثمرثمر بوده است.

تبادلی بیان کرد: اگر شرایط به همین منوال پیش رود پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال روند صادرات در استان رشد 100 درصدی پیدا کند به شرطی که افزایش کیفیت و استاندارد مد نظر قرار داده شود و بتوانیم با در نظر گرفتن این دو مولفه محصولات عالی تولید کرده و روانه بازار کنیم.

وی تصریح کرد: سه کشور اصلی هدف استان برای صادرات آذربایجان، افغانستان و عراق است که باید در این زمینه اقلام مورد نیاز و شرایط و ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گیرد و برای تحقق اهداف مورد نظر ارائه تسهیلات برای طرح‌های تولیدی صادرات محور یک امر لازم و ضروری است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: انتظار ما از مسئولان و نیز بانک‌های عامل این است که به منظور رفع و رجوع مشکلات واحدهای تولیدی راکد با ما همکاری و مساعدت داشته باشند تا بتوانیم سیاست‌های توسعه صادرات را در استان فراگیر کنیم.

تبادلی افزود: یکی دیگر از اهداف و برنامه‌های ما در حال حاضر جلب مشوق‌های صادراتی است که متاسفانه هم‌اکنون پرداخت مشوق‌ها متوقف شده و نیاز است در این زمینه اقدامات لازم و اساسی در کم‌ترین زمان ممکن مبنای کار قرار گیرد و به همین منظور هم‌اکنون تسهیل در روند صدور کارت بازرگانی مبنای کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح

سه کشور اصلی هدف استان برای صادرات آذربایجان، افغانستان و عراق است

 

برچسب ها: صادرات ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار