چین به رسانه‌های داخلی دستور داد از توهین به ترامپ خودداری کنند

دولت چین به رسانه‌های داخلی دستور داد به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌های تجاری و بروز «جنگ توهین‌ها» از توهین مستقیم به رئیس‌جمهور آمریکا خودداری کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری ساوت چاینا مورنینگ پست، دولت چین امروز دوشنبه با ابلاغ فرمانی، به رسانه های این کشور دستور داد از کابرد «زبان تهاجمی» و انتقاد از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خودداری کنند.

یک منبع دولتی -که نخواست نامش فاش شود- ضمن اعلام این خبر اظهار داشت به رسانه های چین دستور داده شده که به هیچ عنوان از شخص دونالد ترامپ انتقاد نکنند و صرفا به مسئله جنگ تجاری که مسئله ای بین دو ملت است بپردازند.

منطق پشت این تصمیم آن است که توهین به ترامپ باعث می شود او به یک دشمن تبدیل شده و روند مذاکرات بین دو کشور  را پیچیده سازد. همچنین هر گونه انتقاد تند از ترامپ  و حملات لفظی شخصی به او ممکن است بحث جنگ تجاری را به  «جنگ توهین ها» تبدیل کند.

ساوت چاینا مورنینگ پست اعلام کرد دولت آمریکا نیز چنین اقدامی را به منظور اجتناب از توهین به شی جین پینگ، رئیس جمهور چین اتخاذ کرده است. این روزنامه نوشت: دونالد ترامپ از توهین به رئیس جمهور چین خودداری می کند و به رغم اختلافاتی که بین دو طرف وجود دارد، حتی گاهی اوقات او را مورد تمجید قرار می دهد.

ترامپ در یکی از پیام های توئیتری خود نوشته بود او و شی جین پینگ همیشه دوست خواهند بود و مهم نیست چه اتفاقی در زمینه تجارت رخ دهد.

این رویکرد ترامپ با جنگ القابی که او علیه کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی آغاز کرده بود متفاوت است. ترامپ پیش از دیدارش با رهبر کره شمالی در سنگاپور، بارها او را با عناوین توهین آمیزی خطاب قرار داد.

پکن و واشنگتن در حال حاضر، درگیر یک تنش تجاری بزرگ هستند. آمریکا بارها چین را به «اقدامات تجاری ناعادلانه» علیه واشنگتن متهم کرده است. این در حالی است که آمریکا در ماه مارس با اعمال تعرفه های 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه های 10 درصدی بر واردات آلومینیم، زمینه بروز یک جنگ تجاری را آغاز کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار