نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز کوزه‌رش سلماس کوتاه ترین، هموارترین و امن‌ترین راه ارتباطی بین دو کشور ایران و ترکیه بوده و استفاده از مرز سلماس همواره خواسته دیرینه مردم این شهرستان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهروز برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی جهت بازدید از مرز کوزه‌رش به سلماس سفر کردند و پس از آن سفیر ایران در ترکیه و استاندار آذربایجان غربی در راستای سفر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز به مرز کوزه‌رش سلماس آمدند.

وی ادامه داد: در طی این یک سال گذشته بحث و گفتگو‌هایی با طرف ترک انجام گرفت و سفر امروز رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به کوزه‌رش مقدماتی برای بازدید و سفر‌های دیگر مسئولان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر در مرحله جمع بندی این سفر‌ها هستیم و از وی ایران تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها در خصوص بازگشایی مرز کوزه‌رش سلماس بسیج شده‌اند.

وی گفت: مرز کوزه‌رش سلماس کوتاه ترین، هموارترین و امن‌ترین راه ارتباطی بین دو کشور ایران و ترکیه بوده و استفاده از مرز سلماس همواره خواسته دیرینه مردم این شهرستان است و در جهت تحقق کردن این خواسته با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

برزگر بیان کرد: جهت ایجاد مرز رسمی بین ایران و ترکیه قدم به قدم در حال طی این مراحل هستیم و جلساتی را با طرف‌های ترک ترتیب خواهیم داده و طی این جلسات، مقدمات تفاهم نامه اولیه آماده و به امضای طرف ترک و ایران خواهد رسید.

 

منبع:فارس

انتهای پیام/ی

 

مرز کوزه‌رش سلماس کوتاه ترین راه ارتباطی بین دو کشور ایران و ترکیه

برچسب ها: صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.