استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بستر خشکیده هامون منشا ریزگردهای سیستان و بلوچستان است

محبی گفت: اقدام اساسی برای مقابله با ریزگردهای سیستان و بلوچستان احیای تالاب هامون است.

کار اساسی برای رفع مشکل ریزگردها در سیستان و بوچستان احیای تالاب هامون استدانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان, با بیان اینکه منشاء ریزگردهای سیستان و بلوچستان بستر خشکیده هامون است, اظهار کرد: خاک رسی که در سالهای اخیر در بستر هامون جمع شده است؛ با وزش و شدت باد مشکلاتی را برای منطقه ایجاد می‌کند.

محبی با اشاره به اینکه قبلا نیزارهایی وجود داشتند که مانعی برای ریزگردها محسوب می‌شدند, گفت: حدود 20 سال است که در سیستان و بلوچستان با مشکل کم آبی مواجه هستیم و این نیزارها از بین رفته‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مشکلات خشکسالی را نمی توان به راحتی حل کرد, افزود: مالچ پاشی تکنیکی فوری است که نیاز به  تامین منابع دارد.

وی اضافه کرد: کار اساسی برای رفع مشکلات ریزگردها در استان و سیستان بلوچستان احیای تالاب هامون است و باید منابع اولیه تامین شود.

محبی با اشاره به سفر اخیر وزیر کشور به سیستان و بلوچستان اظهار کرد: رفع مشکل اعتبار و تامین مواد اولیه طرح 46 هزار هکتاری آبیاری نوین دشت سیستان در اولویت پیگیری دولت قرار دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید کرد: این طرح با توجه به  65 درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت باید تامین منابع اولیه انجام شود تا بستر هامون طبیعی تر جلوه پیدا کند؛ چرا که همه گرد و غبار موجود در سیستان و بلوچستان ناشی از آنجاست.

انتهای پیام/

ریزگردهای سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار