تاثیر تغذیه در روحیه و خلق و خو

مواد غذایی چگونه می‌توانند باعث بهبود روحیه شوند؟

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داوود سلیمانی کارشناس صنایع غذایی گفت: مصرف مستمر مقادیر قابل توجه از میوه و سبزی ها، آجیل، دانه‌های خوراکی، غلات کامل (سبوس دار)، حبوبات، لبنیات کم چرب، گوشت بدون چربی و ماهی، نقش مهمی در پیشگیری و بهبود علایم افسردگی و اضطراب دارد.

وی افزود: یک برنامه غذایی متعادل به معنای این است که تمامی مواد مغذی موردنیاز برای سلامت، از جمله سلامت روحی، برای بدن تامین می‌شود؛ اگرچه تاثیر مثبت یک رژیم غذایی متعادل، به مراتب بسیار بیشتر از تامین مواد مغذی است.

سلیمانی با توصیه به مصرف چربی‌های سلامت بخش که اغلب در ماهی و روغن زیتون فرابکر یافت می‌شود، ادامه داد: ترکیبات رنگارنگ میوه و سبزی، حاوی مقادیر زیادی مواد مغذی شامل آنتی اکسیدان‌ها هستند که به جلوگیری از آسیب سلول‌ها کمک می‌کند، همچنین مصرف مایعات نباید فراموش شود، چرا که مایعات به ویژه آب، سبب هیدراته شدن بدن و کمک به افزایش هوشیاری و خلاقیت فرد می‌شود.

هفته نامه دانستنی‌های غذا و دارو دارای ۱۲ امتیاز آموزشی است که در صورت کسب امتیاز کافی، به صورت فصلی در کارنامه آموزشی کارکنان به ثبت می‌رسد.

برای مطالعه بیشتر این هفته نامه می‌توان به نشانی اینترنتی http://fdo.sums.ac.ir/Guest/Research_Development/KnowFoodDrug.aspx مراجعه کرد.
انتهای پیام/ر

خوردن غذا بر روحیه تاثیردارد

برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار