بایدبرای مجرمین خشن بانک اطلاعات ژنتیک داشته باشیم

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: یکی از اولویت‌های فعلی پزشکی قانونی کرمانشاه استفاده از بانک اطلاعات ژنتیک است که باید برای مجرمین خشن داشته باشیم.

بایدبرای مجرمین خشن  بانک اطلاعات ژنتیک داشته باشیم به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه صادقی  دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در مراسم تجلیل از اکیپ بررسی صحنه جرم استان کرمانشاه، با بیان اینکه مواجه شدن یا مداخله کردن در موضوعات جنایی سایش‌های روانی و آثاری دارد که در سایر حوزه‌های مختلف نیست، اظهار کرد: از سوی دیگر موضوعات جنایی، موضوعاتی هستند که مستقیما با امنیت و احساس امنیت در جامعه ارتباط دارد و می‌تواند یکی از شاخص‌های امنیتی برآورد وضعیت باشد.


وی در ادامه گفت: فشار افکار عمومی برای گره گشایی از پرونده‌های کور جنایی نیز اکیپ بررسی عوامل صحنه جرم و دادسرا را تحت فشار قرار می‌دهد.


دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اخیرا یک کار پژوهشی در خصوص بررسی وقایع جنایی استان از بعد از انقلاب اسلامی انجام گرفته از اکیپ بررسی صحنه جرم کرمانشاه خواست که از این پژوهش‌ها و تحلیل‌ها استفاده کنند تا در بحث اقدامات پیشگیرانه بویژه در قتل‌های هیجانی از آن‌ها استفاده شود.


وی تاکید کرد: هرچه میزان قتل‌هایی که قاتلین آن‌ها متواری می‌شوند در استان کمتر باشد نشان می‌دهد که عملکرد مثبتی داشته ایم.
صادقی خاطرنشان کرد: امکان اینکه کسی مرتکب جنایتی شود و ردی از خود برجای نگذارد بسیار کم است لذا باید با ادله فنی و قانونی بتوانیم موضوع را دنبال کنیم.
وی متذکرشد: در بررسی وقایع جنایی باید تفکری صددرصد علمی و کارشناسی داشته باشیم و از نگاه اداره تأمینات ۶۰ سال پیش شهربانی فاصله بگیریم بطوریکه ادله علمی داشته باشیم ادله‌ای که می‌تواند به قاضی و عوامل بررسی پرونده یقین دهد که جنایتی رخ داده و توسط چه کسی اتفاق افتاده است.

دادستان کرمانشاه به اهمیت حفظ صحنه جرم اشاره کرد و گفت: ادله‌ای که در صحنه جرم وجود دارد باید رمزگشایی شود و کسانی آن را رمز گشایی کنند که با این ادله آشنا باشند و اهمیت آن را از باب اثبات موضوع بدانند.

انتهای پیام/ز

بررسی وقایع جنایی باید علمی و کارشناسی باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار