شایع‌ترین عامل مرگ و میر در جهان/ آنچه درباره دخانیات و بیماری‌های قلبی باید بدانید

رئیس بیستمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق درباره زمان بروز بیماری‌های قلبی در خانم‌ها و آقایان و علت آن توضیح داد.

سن بروز بیماری‌های قلبی در خانم‌ها و آقایان چه زمانی است؟

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود قاسمی رئیس بیستمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران از برگزاری این کنگره خبرداد و اظهار کرد: در این کنگره  رویداد‌های علمی نوین در زمینه تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌های قلب و عروق مورد بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی افزود: در این کنگره علاوه بر متخصصان داخلی قلب و عروق برنامه‌هایی در زمینه آخرین تحقیقات و روش‌های نوین درمان برای همکاران اکوکاردیوگرافی، آنژیوپلاستی، الکتروفیزیولوژی، نارسایی قلبی وغیره ارائه خواهد شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه در این کنگره موضوع پیشگیری در ۲ مرحله اولیه و ثانویه بررسی می‌شود، مطرح کرد: در خصوص پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی در زمینه تغییرات ضروری برای سبک زندگی و همچنین بهبود روش‌های درمانی بیماری‌های قلبی به بحث و تبادل نظر خواهیم پرداخت.


بیشتر بخوانید: مهمترین علائم بیماری قلبی در جوانان


قاسمی در ادامه با اشاره به موضوع حملات قلبی توضیح داد: یکی از بیماری‌هایی که به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در جهان به شمار می‌رود بیماری قلبی بوده که شایعترین نوع آن سکته قلبی است.

رئیس بیستمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق ایران افزود: طی ۵ سال اخیر متخصصان کشور پیشرفت خوبی در زمینه درمان این عارضه داشته‌اند و می‌توانیم در ساعات اولیه بروز سکته‌های قلبی بیماران را مداوا کنیم.

بروز حملات قلبی در کمین چه کسانی است؟

این متخصص قلب و عروق تصریح کرد: احتمال بروز حملات قلبی در افرادی که زمینه بیماری قلبی و عروقی دارند یا سابقه سکته قلبی در خانواده آن‌ها وجود دارد بیشتر خواهد بود.


بیشتر بخوانید: نشانه‌هایی که به شما می‌گویند بیماری قلبی دارید


وی با بیان اینکه مصرف دخانیات، چربی و فشار خون احتمال حملات قلبی را افزایش می‌دهد، توضیح داد: معمولاً این عارضه در آقایان از سن ۴۰ سالگی به بالا و در خانم‌ها پس از سن یائسگی بیشتر مشاهده می‌شود لذا باید در این سنین به تغییرات در قفسه سینه توجه بیشتری شود.

رئیس انجمن آترواسکلروز ایران گفت: از جمله علائم این بیماری می‌توان به احساس درد، فشار و سنگینی بر روی قفسه سینه در هنگام راه رفتن اشاره کرد همچنین تعریق غیرمعمول، تغییر حال عمومی و خستگی زودرس از جمله عوامل برای آغاز سکته‌های قلبی به شمار می‌رود.

وی در پایان توصیه کرد: کاهش وزن، ترک مصرف دخانیات و داشتن یک سبک زندگی مناسب می‌تواند از بروز اینگونه حملات بکاهد.

گفتنی است؛ بیستمین کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق از تاریخ بیستم الی بیست و سوم شهریورماه با حضور سخنرانانی از کشور‌های آلمان، ایتالیا، فرانسه، امریکای شمالی، ترکیه، انگلیس، اتریش در مرکزهمایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار