مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان:

صیادان سیستان وبلوچستان، ۷۵ درصد نیاز صید کشور را تامین کردند

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: صیادان سیستان و بلوچستان در سال صید جاری ۷۵ درصد نیاز صید کشور (ماهی صنعتی و تجاری) را تامین کردند.

 صیادان سیستان وبلوچستان، ۷۵ درصد نیاز صید کشور را تامین کردندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدایت‌الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فصل صید از مهرماه شروع می‌شود و تا خرداد ماه سال بعد ادامه دارد؛ صیادان سیستان و بلوچستان در فصل صید ۹۷-۹۶ بیش‌از ۳۰۳ هزار تن ماهی صید کردند و رتبه اول میزان صید را در کشور کسب کردند.

وی افزود: خوشبختانه در سال صید جاری؛ صید سیستان و بلوچستان که غالبا با لنج‌ها و در آب‌های فراساحلی انجام می‌شود علاوه‌بر تامین نیاز کارخانه‌های بزرگ منطقه به تمامی نقاط کشور صادر شد و کشور را به واردات ماهی در کارخانه‌های تن ماهی بی‌نیاز کرد.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بزرگ‌ترین کارخانه کنسرو ماهی کشور در کنارک با ظرفیت ۵۰ تن در روز در سال‌های گذشته با ظرفیت کمتر از میزان ظرفیت واقعی خود کار می‌کرد که امسال تقریبا با تمام ظرفیت کار کرد؛ علاوه‌بر آن صید سیستان و بلوچستان موجب شد اغلب کارخانه‌های کشور که به خاطر نبود مواد اولیه تعطیل بودند دوباره وارد مدار و اشتغال‌زایی شوند.

میرمرادزهی گفت: صیادان سیستان و بلوچستان بیشترین میزان صید و برداشت را در حوزه اقیانوس هند بعد از کشور اندونزی بنا به آمار کمیسیون تن ماهیان اقیانوس هند دارند و افزایش میزان بهره‌وری در صید را هم برای سال‌های آینده در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: اعزام کشتی‌های پشتیبان که سوخت، انبار و آذوقه لنج‌های فراساحل را در سفر‌های صیادی تامین می‌کنند و اعزام کشتی‌های بزرگ صید صنعتی پرساینر‌ها از برنامه‌های شیلات برای افزایش میزان بهره‌وری از صید است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال با آموزش‌های صیادی و تامین انبار و اداوات صید؛ صیادان سیستان و بلوچستان در هربار دریاروی بین ۵۰ تا ۱۲۰ تن ماهی صید می‌کردند که رشد قابل توجهی را نسبت به سال گذشته داشت؛ سال گذشته میزان صید صیادان در هربار دریاروی بین ۳۰ تا ۴۰ تن بوده است.

انتهای پیام/ع

صیادان استان  بیش‌از ۳۰۳ هزار تن ماهی صید کردند

برچسب ها: شیلات ، سازمان بنادر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار