در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تلاش جهادی دانشجویان برای بهبود روند آبرسانی به خوزستان

رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز از کمک دانشجویان جهادی و نهاد‌هایی چون بنیاد برکت برای آبرسانی به خوزستان خبر داد.

نخلستان های استان را دریابید/ تلاش دانشجویی برای بهبود شرایط آبی خوزستانمهدی طرفی رئیس بسیج دانشجویی دانشگاه چمران اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص حل مشکل آب در استان خوزستان گفت: با اجرای طرح غدیر، بحران آب در شهرهای استان تا حد زیادی برطرف شده است و این روند در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان کاملا محسوس است؛ با این حال در روستاها همچنان مردم با مشکل آب مواجه‌اند. 

این فعال دانشجویی با بیان اینکه نخلستان‌های استان خوزستان مدت‌هاست که آبیاری نشده‌اند؛ گفت: وقتی نیروهای جهادی دانشجویی برای  روستاهای استان آب معدنی می‌برند، اهالی روستاها آب معدنی را زیر نخل‌ها می‌ریزتد چراکه نخلستان‌ها از هر چیزی برای اهالی روستاهای استان خوزستان مهم‌تر هستند زیرا زندگی آن‌ها به این نخل‌ها وابسته است. 

طرفی با اشاره به اینکه حضور نیروهای جهادگر دانشجو در روستاهای استان ادامه دارد، گفت:  بسیج دانشجوئی با کمک برخی سازمان‌ها که به کمک مردم آمدند نظیر بنیاد برکت یا ستاد اجرائی فرمان حضرت امام، تمام تلاش خود را برای حل مشکل آب استان خصوصا در روستاها انجام می‌دهد و  سعی ما بر این است که به تمام روستاها یک تانکر آب داده شود.

وی بیان کرد: البته آبی هم که در لوله‌ شهرها جربان دارد چندان قابل خوردن نیست؛ مردم روستاها هم آب شرب خود را چند سالی است که خریداری می‌کنند؛ امروز بحران آب خوزستان، آب نخلستان‌ها و دام‌های استان است. 

انتهای پیام/ 

تلاش دانشجویان جهادگر برای تامین آب اهالی خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.