رییس مركز بهداشت شهرستان كاشان از کاهش سن ابتلا به بیماریهای قلبی وعروقی ابراز نگرانی کرد.

دكتر 'مسعود دهقانی'در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ، اظهارداشت: متاسفانه نخستین عامل مرگ و میر در ایران و از جمله منطقه كاشان بیماری های قلبی و عروقی است.

 وی،با اشاره به اینكه 77 درصد جمعیت این منطقه بالای 30 سال سن دارند، افزود: با توجه به این مساله ، می توان با ارایه آموزش های مناسب در زمینه تغییر شیوه زندگی افراد از شیوع گسترده بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری كرد.   

وی، تغذیه نامناسب، اضطراب زیاد، نداشتن تحرك بدنی و مصرف دخانیات را از جمله دلایل اساسی افزایش این بیماری ها ذكر كرد.   

رییس مركز بهداشت شهرستان كاشان، با اشاره به نقش موثر زنان در مدیریت تغذیه و تاثیر مستقیم آنها بر آموزش دیگر اعضای خانواده، تاكیدكرد: به همین منظور، 62 هزار زن خانه دار ساكن منطقه كاشان در قالب كارگاه های 'راز طول عمر' آموزش داده می شوند.   

دكتر دهقانی تصریح كرد:‌ هر شركت كننده در سه جلسه به مدت چهار تا شش ساعت آموزش های لازم در زمینه تغذیه سالم، انجام تمرینات ورزشی مناسب،كنترل اضطراب و خودكارآمدی را برای پیشگیری از افزایش بیماری های قلبی و عروقی فرا می گیرد.   

وی خاطرنشان كرد: این طرح كه برای نخستین بار در كشور اجرا می شود، با دعوت از تمامی بانوان خانه دار تا پایان شهریور ماه سال آینده در مراكز بهداشتی و درمانی منطقه كاشان ادامه خواهد داشت.  /س


 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.