نامه وزیر دفاع آمریکا به ولیعهد سعودی درباره صلح افغانستان

وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در نامه ای به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از همکاری‌های وی در برجسته سازی روند صلح و مصالحه در افغانستان تشکر کرده است.

نامه وزیر دفاع آمریکا به ولیعهد سعودی درباره صلح افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در نامه ای به محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان از همکاری‌های وی در برجسته سازی روند صلح و مصالحه در افغانستان تشکر کرده است.

متیس در این نامه گفته است که همکاری‌های عربستان سعودی در روند صلح و مصالحه در افغانستان نه تنها در شکست تروریسم کمک می‌کند، بلکه نشان دهنده همکاری‌های قوی راهبردی میان ایالات متحده و عربستان سعودی می‌باشد.

در نامه آمده است: «رهبری و صداقت شما در این باره نه تنها نشان دهنده تلاش‌های عربستان سعودی در مهار سازی تروریسم و افراط‌گرایی است، بلکه نشان دهنده همکاری مستحکم میان دو ملت (ایالات متحده و عربستان سعودی) می‌باشد.»

این در حالی است که پیش از این طالبان با انتشار بیانیه ای، نشست علمای دینی در عربستان را یک ابتکار آمریکایی خوانده بودند و اعلام کردند که جنگ آنها در مقابل اشغالگری است و شرکت در این نشست مساوی همکاری با آمریکا است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار