استقرار قضات کشیک در روز‌های تعطیل/ جلوگیری از اعزام افراد به زندان

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: استقرار قضات کشیک در روزهای تعطیل از اعزام بسیاری از افراد به زندان جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان گفت: صدور آرای جایگزین حبس، استفاده از نهاد‌های قانونی پیش بینی شده در قانون جدید مجازات اسلامی و استقرار قضات کشیک و کارشناس ثبت اسناد برای کارشناسی اسناد در روز‌های تعطیل و ساعت‌های غیر اداری از اعزام بسیاری از افراد به زندان جلوگیری کرده است.

وی افزود: همچنین با همکاری اداره کل زندان‌های استان، همه زندانیان در بدو ورود به زندان بررسی و در صورتی که به دلیل نداشتن کفیل و وثیقه راهی زندان شده اند برای فراهم کردن وثیقه و کفیل به خانواده‌های آنان فرصت داده می‌شود.

هاشمیان در ادامه سخنان خود گفت: با وجود انکه در همه جرایم، کاهش زندانی داریم، اما در بخش مالی با افزایش جمعیت کیفری مواجه هستیم که نشان می‌دهد مردم ما در قرارداد‌ها و مسائل مالی، به راحتی اعتماد می‌کنند و مشاوره حقوقی نمی‌گیرند.
وی گفت: بهار امسال ورود زندانیان کمتر از سه روز گلستان، ۱۳ درصد کاهش یافت.

هاشمیان افزود: در همه دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان، واحد مشاوره حقوقی رایگان وجود دارد و افراد فقط با کمی وقت گذاشتن و پرس و جو می‌توانند از گرفتار شدن خودشان و سرازیر کردن پرونده به محاکم، پیشگیری کنند.

به گفته هاشمیان، شماره تلفن ۱۲۹ هم در ساعت اداری پاسخگوی پرسش‌های حقوقی هم استانی هاست.

انتهای پیام/م

 

جلوگیری از اعزام افراد به زندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار