مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: امسال پیش‌بینی می شود بیش از ۳۰ هزار تن جو در شهرستان رزن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن خبر داد؛به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود فتحی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن با اشاره به سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان رزن افزود:  امسال  بیش از 8 هزار هکتار جو در سطح شهرستان کشت شده است.

وی با بیان اینکه از این میزان 5 هزار و ۲۰۰ هکتار جو آبی و ۲هزار و ۸۰۰ هکتار جو دیم است، از پیش‌بینی برداشت بیش از ۳۰ هزار تن جو در مزارع شهرستان خبر داد وگفت: راندمان تولید جو آبی به ازای هر هکتار پنج تن و و جو آبی 2.5 تن است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن اظهار کرد:روند برداشت محصول جو از اوایل ماه جاری شروع شده که تا ۲۰ روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تا به امروز بیش از 20 درصد از محصول جو شهرستان رزن برداشت شده است.

فتحی با بیان اینکه هفت اکیپ دولتی و خصوصی نظارت بر فعالیت کمباین‌ها را انجام می‌دهند افزود: هدف از این اقدام این است که محصول جو ریزش یا شکستگی نداشته باشد.

وی گفت: در صورت مشاهده ریزش یا شکستگی در محصول جو صاحبان کمباین‌ها باید نسبت به حل این مشکل اقدام نمایند در غیر این صورت از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی رزن با اشاره به قمیت مطلوب فروش توافقی جو افزود: این دلیل موجب شده که کشاورزان کمتر به صورت تضمینی محصول خود را به فروش برسانند و بیشتر به صورت توافقی محصول خود را به صورت نقدی می‌فروشند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 300 کمباین کار برداشت جو در سطح شهرستان رزن را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/ج

پیش بینی می شود  ۳۰ هزار تن جو در رزن برداشت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار