ايازى در حاشيه همايش بهبوديافتگان سرطان سینه مطرح كرد؛

آخرين وضعيت ابتلا به سرطان سینه در زنان ايرانى/ لزوم انجام تست هاى غربالگرى در پيشگيرى از بيمارى

معاون اجتماعى وزيربهداشت در خصوص آخرين وضعيت ابتلا به سرطان سینه در زنان ايرانى توضيحاتى داد.

آخرين وضعيت ابتلا به سرطان پستان در زنان ايرانى/ لزوم انجام تست هاى غربالگرى در پيشگيرى از بيمارىبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمى پزشكى باشگاه خبرنگاران جوان؛ سيد محمد هادى ايازى معاون اجتماعى وزيربهداشت در چهارمين همايش عشق و اميد كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به اينكه امسال اين همايش در آستانه سالروز فوت مريم ميرزاخانى برگزار شده است، در جمع خبرنگاران گفت: مربم ميرزاخانى درس هاى بزرگى به ما مى دهد كه از جمله آن مى توان به آن اشاره كرد كه چطور يك نفر مى تواند خود را در جهت علم و خدمت به مردم وقف كند و در همه جاى دنيا مفيد و اثرگذار باشد و به بشر و جامعه بشرى خدمت كند.

معاون اجتماعى وزارت بهداشت عنوان كرد: سن غربالگرى و تشخيص سرطان سینه در ايران بالاست و اغلب اين سرطان زمانى تشخيص داده مى شود كه درمان به تاخير افتاده و اين در حالى است كه يكى از مهمترين اقدامات غربالگرى و تشخيص به موقع است.

آمار ابتلا به سرطان پستان در زنان ايرانى 

ايازى به آمار ابتلا به سرطان پستان در زنان ايرانى اشاره كرد و افزود: يكى از بيمارى هاى كه در سنين جوانى در ايران شيوع دارد سرطان پستان است، آمار ابتلا به سرطان پستان در ايران ٣٣ از هر ١٠٠ هزار نفر بوده كه اين آمار ٢ برابر كشورهاى توسعه يافته است.

ايازى با اشاره به نقش رسانه ها و دستگاه هاى فرهنگى در اطلاع رسانى در پيشگيرى از بيمارى هايى چون سرطان سینه گفت: امروز شاهد آن بوديم كه اين همايش با حضور هزار بهبود يافته و پزشكان متخصص برگزار شده است و در قالب چنين همايشى موضوعات را مطرح كرده اند.

وى تصريح كرد: اگر اين ساز و كار در قياس كشورى توسعه دهيم و با اجتماعى شدن سلامت و مشاركت در پيشگيرى از بيمارى ها بسيار كمك كننده است.

انتهاى پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار