همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید محمدجعفرنژاد

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید محمدجعفرنژاد یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است. شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است.

شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست بلکه انتخاب آزادانه و آگاهانه و خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید محمدجعفرنژاد یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید:

شهید محمدجعفرنژاد در سال ۱۳۳۲ متولد شد. پدرش کارگری ساده وکم درآمد و دارای سه فرزند بود.
شهید در هفت سالگی در دبستان نقیبی خوی تحصیلات ابتدایی را شروع و تا کلاس ششم ابتدایی درس خواند و سپس به علت عدم بضاعت پدر، ترک تحصیل کرد. برای حفظ و حراست زندگی خانواده اش که تحت تکفل خود داشت به کارگری پرداخت و در ۱۸ سالگی به تهران رفت و در ژاندارمری استخدام شد.
شهید دوره آموزش نظام را در پادگان نوده در مدت ۱۶ ماه به پایان رسانید و سپس با اخذ درجه گروهبان سومی به ناحیه ژاندرمری خوزستان اعزام شد و در گروهان موسیان، پاسگاه سمیده که جز و پاسگاه‌های مرزی ایران و عراق میباشد، به مدت سه سال انجام وظیفه نمود و در سال ۵۴ در همان پاسگاه واقع در نوار مرزی جنوب با مزدوران عراقی درگیر شد و با داشتن جراحات بیشتر در بیمارستان دزفول بستری و بعد از التیام جراحات دوباره در پاسگاه عین خوش به خدمت و حراست از مرزبوم کشور پرداخت.
در سال ۵۶ از خوزستان به ناحیه ژاندارمری تبریز، پادگان مشکین شهر منتقل و در سال ۵۹ جهت ماموریت به مناطق کردستان رفت. در اواخر شهریور ماه سال ۵۹ داوطلب به خوزستان رفت و در جنگ تحمیلی شرکت کرد و درهنگ سوسنگرد، گروهان بستان با بعثی‌های عراقی جنگید و پس از چند روزبرای رساندن مهمات عازم اهواز شد تا به همسنگران خود مهمات برساند، در موقع مراجعت ما بین سوسنگرد و بستان در باران گلوله‌های توپ و خمپاره بعثیان کامیون حامل مهمات هدف گلوله قرار گرفت و منفجر شد و شهید محمد جعفر محمد نژاد همراه با هفت نفر از همرزمان خود در تاریخ ۵۹/۰۹/۱۹ به شهادت رسید.

انتهای پیام/

بیوگرافی شهید محمدجعفرنژاد 

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار