تاکید بر تعیین تکلیف فعالیت کارخانه‌های شن و ماسه بستر رودخانه بشار

رئیس کل دادگستری خواستار تعیین تکلیف کارخانه‌های شن و ماسه بستر رود بشار یاسوج در یک ماه آینده شد.

به گزارش  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج ،حجت‌الاسلام و المسلمین غلام‌رضا مزارعی گفت: در یک سال گذشته همکاری­‌ها و اقدامات خوبی در حوزه­‌های مختلف در زمینه حفظ حقوق بیت المال انجام گرفت و مدیران زحمات زیادی کشیدند اما بخشی از مشکلات اجتناب ناپذیر بوده و مدیران در برخی موارد پا را فراتر نهاده و اقدامات خوبی کردند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از کارهای خوب در زمینه صیانت از بیت المال نظم بخشیدن به امور است، عنوان کرد: برخی کارها ممکن است در حفظ حقوق بیت المال نگنجد اما برای حفظ آن مؤثر است.

مزارعی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص حفظ انفال افزود: در این راه مسیر طولانی در پیش داریم اما امروز آنچه که از لسان مقام معظم رهبری جاری می‌شود برای ما حجت است و تکلیف تعریف شده قانونی می‌دانیم.

وی تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و ضعف بنیه مالی مردم، مدیران را دچار دو دلی می‌کند و هجمه درخواست و توقعات مردم از مسئولین زیاد بوده و استان، یک استانی است که مردم وضعیت مالی خوبی ندارند، صنعتی نیستیم همه مَمَر درآمد مردم در بخش­‌های کشاورزی و دامداری خلاصه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه وضعیت پرونده­‌های دادگستری به شکلی است که نمی توانیم اطلاعات و همه تلاش‌های انجام شده در زمینه آنها را اطلاع رسانی کنیم، افزود: به سبب همین ممنوعیت در اطلاع رسانی و انعکاس، مردم فقط عیب‌ها را می بینند.

مزارعی همکاری بخش­‌های مختلف اداری، سازمانی، انتظامی و امنیتی و اطلاعاتی در استان را در مورد کشف جرائم در استان ستود و گفت: اقداماتی که در حوزه جرایم خشن در دستگاه قضایی استان انجام گرفت فوق العاده بوده و دستگیری و اعمال مجازات متهمان این جرائم از کارهای خوب مجموعه قضایی، انتظامی و امنیتی استان بوده است

وی سیدگی به قریب 180 هزار پرونده و فرآیندی که طی می کند را حاصل تلاش­های زیاد دستگاه قضایی و همکاری سایر نهادهای اجرایی، انتظامی، نظامی و امنیتی و اطلاعاتی دانست و افزود: امنیت در استان موجب شده که برخی از مجرمان فراری استان­‌های دیگر در کهگیلویه و بویراحمد دستگیر شوند.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه ما مسئولان امانت داریم و باید امانت داری کرد، بیان کرد: اموال بیت المال متعلق به همه مردم است بیت المال را به عده­ی خاصی جهت استفاده شخصی تحویل نمی دهند، گاهی اوقات دستوری که هم برای استفاده از بیت المال داده می‌شود خلاف است، باید بیت المال را به دست آدم حق شناس، دین دار و امین سپرد اگر غیر از این باشد اسلام و مسلمین در خطر است.

مزارعی با اشاره به موضوع رودخانه بشار و تعیین ضرب الاجل یک ماهه برای روشن شدن وضعیت کارخانه‌­های شن و ماسه بستر این رودخانه، ادامه داد: ادارات و سازمان­‌ها و مسئولین حفظ حوزه امنیت رودخانه بشار یک ماه فرصت دارند مسئله کارخانه‌­هایی که از بستر رودخانه شن و ماسه برداشت می‌کنند را روشن و چنانچه قرار است عده­‌ای به فعالیت­شان در رودخانه بشار ادامه دهند و عده‌ای تعطیل شوند یا همه تعطیل و یا اینکه دیگران نیز فعالیت کنند و این شورا پس از پایان این فرصت از رودخانه بشار بازدید می‌کند.

وی به مدیران سهل انگار در حفظ حقوق بیت المال هشدار داد و گفت: مدیری که نمی‌تواند قانون را اجرا کند نماند و برود، دادگستری به تخلفات مدیرانی که کم کاری کنند و حافظ حقوق بیت المال نباشند رسیدگی کرده وبرای آنان حکم به انفصال دائم از خدمات اداری داده می‌شود.

مزارعی خاطرنشان کرد: شهرداری یاسوج در مدت 3 ماه موضوع مدیریت پسماند این شهر را پیگیری و در هر حوزه که مشکل وجود دارد بررسی و رونوشت مکاتبات مربوطه را به شورای حفظ حقوق بیت المال ارسال کند.

انتهای پیام/د

پیگیری مدیریت پسماند شهر یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.