پلمب ۷۸ مرکز عرضه موادغذایی غیر بهداشتی در زاهدان

رئیس مرکز بهداشت زاهدان گفت: ۷۸ مرکز عرضه مواد غذایی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی پلمب شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان؛ دکتر شهاب الدین مشایی رئیس مرکز بهداشت زاهدان اظهار داشت: با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه، ایمنی موادغذایی و کاهش بیماری‌های مرتبط با موادغذایی برنامه‌های بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران ها، شیرینی فروشی‌ها و ... با جدیت ویژه‌ای در دستور کار این نهاد قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر پلمب ۷۸ مرکز عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی صاجبان آن‌ها نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان از برگزاری کارگاه آموزشی ویژه آشپزان رستوران‌ها و فروشندگان مرغ کنتاکی در این شهرستان خبر داد و افزود: اصول بهداشت حرفه ای، بهداشت ابزار کار، رعایت بهداشت فردی و زنجیره سرمای مواد غذایی از مهمترین مواردی بود که در این کارگاه توسط کارشناسان بهداشت محیط وحرفه‌ای آموزش داده شد.

وی افزود: در این کارگاه که ۴۰ نفر از آشپزان رستوران‌های زاهدان حضور داشتند تاکید شد در صورت فروش مرغ‌های شب مانده به مردم به شدت با آنان برخورد و ضمن معرفی آنان به مقام قضایی پروانه آشپزی آنان نیز باطل خواهد شد.

مشایی اظهار داشت: سامانه ۱۹۰ پل ارتباطی مردم با حوزه سلامت است که شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه مشکل بهداشتی موارد را به این سامانه منعکس کنند.

انتهای پیام/ع

پلمب ۷۸ مرکز عرضه موادغذایی غیر بهداشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار