گلشاهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

صادرات 16 هزارتن محصولات شیلاتی در دو ماهه نخست سال/ رشد 10 درصدی صادرات در راه است

یک مقام مسئول گفت: بنا بر آمار دو ماهه گمرک، 16 هزارتن محصولات شیلاتی با ارزش بالغ بر 50 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد.

صادرات 16 هزارتن محصولات شیلاتی در دو ماهه نخست سال/ رشد 10 درصدی صادرات در راه استعیسی گلشاهی مدیر کل دفتربهبود کیفیت آبزیان سازمان شیلات در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین آمار صادرات محصولات شیلاتی اظهار کرد: بنا بر آمار دو ماهه گمرک، 16 هزارتن محصولات شیلاتی با ارزش بالغ بر 50 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شد که عمده این محصولات شامل، انواع ماهیان تجاری، میگو و خوراک آبزیان است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 137 هزارتن محصولات شیلاتی به بازارهای هدف صادر شد، افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود که آمار 12 ماهه صادرات با 10 درصد افزایش به 145 هزارتن برسد.

گلشاهی با اشاره به تأثیر اعمال تحریم‌های جدید بر میزان صادرات محصولات شیلاتی بیان کرد: با توجه به آنکه با اعمال تحریم‌های جدید بحث نقل و انتقال پول حاصل از ارز صادرات و حمل و نقل مطرح است؛ بنابراین این موضوع تا حدودی می‌تواند بر میزان صادرات اثر گذار باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به آنکه برخی شرکت‌های حمل و نقل خطوط خود را برای ایران غیر فعال کردند، اما امر صادرات به کشورهای منطقه و همچنین کشورهایی که در موضوعات تحریم دخالتی ندارند، در حال انجام است.

به گفته گلشاهی، اگرچه خروج آمریکا از برجام در صادرات محصولات شیلاتی بی‌تأثیر نیست، اما موقعیت استراتژیک ایران این اجازه را می‌دهد که به صورت جایگزین  امر صادرات را ادامه دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا  در گذشته میزان صادرات محصولات شیلاتی به آمریکا چشمگیر بوده است، بیان کرد:   اگرچه در سال های اخیر سهم صادرات محصولات شیلاتی به ایالات متحده آمریکا در حد صفر بود، اما به میزان بسیار ناچیز  به کانادا و مکزیک صادرات داشتیم.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت آبزیان سازمان شیلات با بیان اینکه در دو ماهه نخست سال صادراتی به آمریکا نداشتیم، تصریح کرد: در دو ماهه نخست سال عمده محصولات شیلاتی به ویتنام، چین، تایلند، تایوان، امارات متحده، عراق، کشورهای سی آی اس همچون روسیه، آذربایجان و ارمنستان صادر شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار