دیدار پمپئو با رئیس‌جمهور منتخب مکزیک در مکزیکو سیتی

همزمان با افزایش تنش میان واشنگتن و مکزیکو سیتی، وزیر خارجه آمریکا در پایتخت مکزیک با رئیس‌جمهور منتخب این کشور دیدار کرد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز جمعه در مکزیکو سیتی، پایتخت مکزیک، با آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور منتخب چپگرای مکزیک دیدار کرد.

در زمانی که تنش میان دو کشور همسایه آمریکا و مکزیک در حال افزایش است، وزیر امور خارجه آمریکا از گفتگو‌های خود با رئیس جمهور منتخب مکزیک به منزله «گفتگوی صمیمی» تعبیر کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در راس هیئت مهمی مرکب از جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ، کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی و استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا به مکزیک عزیمت کرده است.

مایک پمپئو بعد از فرود در فرودگاه مکزیک در توییتی اعلام کرد: «دیدار از مکزیک در نخستین سفر من به این کشور به عنوان وزیر خارجه بسیار لذت بخش است.»

پمپئو پیروزی قاطع لوپز اوبرادور را در انتخابات ریاست جمهوری یکم ژوئیه مکزیک تبریک گفت و رئیس جمهور منتخب مکزیک که قرار است یکم دسامبر مسئولیت خود را به عنوان رئیس جمهور به دست گیرد، از پمپئو استقبال و به زبان اسپانیولی به وی خوشامد گفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار