جهان‌ساز در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عرضه چای خشک در بورس کالا یک راه برای حمایت از تولید داخل

رئیس سازمان چای ایجاد زنجیره تولید چای و عرضه چای خشک در بورس کالا را به دلیل شفافیت عرضه و قیمت، دو سیاست جدید سازمان در راستای حمایت از چای ایرانی اعلام کرد.

عرضه چای خشک در بورس کالا یک راه برای حمایت از تولید داخلحبیب جهان‌ساز رئیس سازمان چای در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از عرضه چای خشک در بورس کالا خبر داد و گفت: اگرچه تعدادی از تأمین کنندگان برای عرضه چای در بورس کالا اعلام آمادگی کردند، اما به سبب آنکه خرید و فروش نیازمند دستورالعمل‌های لازم است؛ بنابراین تا یک ماه آینده این امر صورت خواهد گرفت.

وی ایجاد زنجیره تولید چای و عرضه چای خشک در بورس کالا را  به دلیل شفافیت عرضه و قیمت، دو سیاست جدید سازمان در راستای حمایت از چای ایرانی اعلام کرد.

جهان‌‌ساز ادامه داد: با توجه به مشخص بودن قیمت چای در بورس کالا، عرضه این محصول در رونق بازار داخل،رقابت در خرید و جلوگیری از جولان دلالان و واسطه ها در بازار تاثیر بسزایی خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه چای تولیدی در فصل مناسبی باید در بورس کالا عرضه شود، افزود: براین اساس باید حمایت و پشتیبانی های لازم از کارخانه های تولید چای و تولیدکنندگان فراهم شود تا با عرضه به موقع محصول در بورس کالا، خریداران داخلی و خارجی بتوانند به امر خرید بپردازند.

وی تشکیل صندوق تخصصی حمایت از توسعه سرمایه گذاری در صنعت چای را گام بلندی در راستای حمایت از تولید چای ایرانی دانست و افزود: تا کنون 46 میلیارد تومان در این صندوق سرمایه وجود دارد که در راستای حمایت از چایکاران بسیار موثر است.

رئیس سازمان چای در پایان تصریح کرد: برای پیگیری راه اندازی عرضه چای در بورس کالا جلسه ای را با سازمان بورس برگزار کردیم و به دنبال آن هستیم تا بورس چای را در استان گیلان راه اندازی کنیم که در صورت تحقق، این امر در شفافیت عرضه و قیمت برگ سبز چای تاثیر بسزایی خواهد داشت.

انتهای پیام/

چای خشک در بورس کالا عرضه می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار