والدین چگونه می‌توانند موجب موفقیت تحصیلی فرزندان شوند؟

یک روان شناس و مشاوره خانواده گفت: والدین نباید آرزوی‌های ناکام تحصیلی خود را در فرزند خود جستجو کنند.

والدین چگونه می توانند موجب موفقیت تحصیلی فرزندان شوند؟مهرنوش اشکانی زاده روان شناس و مشاور خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: نقش والدین در موفقیت تحصیلی فرزندان یک تاثیر ریشه ای است. نه تنها در دوران تحصیل، بلکه باید قبل از دوران تحصیل ریشه آن را در فرزند خود پرورش دهند.

وی با بیان اینکه فرزندانی که والدین تحصیل کرده دارند قطعا شانس بیشتری در موفقیت های تحصیلی دارند، گفت: والدین این گونه بچه ها به دلیل اینکه مطالعه بیشتری دارند، می توانند فرزندان خود را بهتر راهنمایی کنند.

کارشناس و مشاور خانواده گفت: زمانی که والدین خود از تحصیلات عالی و آکادمیک ناکام بمانند، آرزوهای خود را در فرزندان خود جستجو می‌کنند و این می تواند بدترین اتفاق زندگی یک فرد باشد.

اشکانی زاده ادامه داد: والدین باید توانایی فرزند خود را بسنجند و بر حسب توانایی او از فرزند خود انتظار داشته باشند.

وی افزود: من معتقدم سنجیدن توانایی فرزندان توسط والدین منوط به این است که به والدین آموزش های لازم را در این زمینه بدهیم.

اشکانی زاده با اشاره به اینکه متاسفانه در دهه اخیر والدین بر حسب چشم و هم‌چشمی و بدون در نظر گرفتن توانایی فرزند خود فشار های زیادی به او وارد می کنند گفت: والدین باید هوش و استعدادهای او را شناسایی کنند و نباید آن ها را مجبور به قرار دادن در وضعیت ایده آل کنند . در این زمینه حتی باید به نظر فرزند خود در انتخاب رشته تحصیلی او احترام بگذارند .

وی خاطرنشان کرد: فشار هایی که به فرزندان وارد می شود، باعث شکاف هایی بین اولیا و فرزندان است. والدین در تمام‌ شرایط باید هوشمند و هوشیار عمل کنند و از مشاوران تحصیلی و حتی مشاوران مدرسه کمک بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: خانواده ، روانشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۳ تير ۱۳۹۷
به امید خدا موفق میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۳ تير ۱۳۹۷
آموزش دختر و پسری که در آستانه ازدواج هستند و یا مراحل مختلفی از زندگی مشترک را می گذرانند (بر حسب نیاز اطلاعاتی آن مرحله) تأثیر کلیدی در جهش جامعه ایرانی دارد. چنین آموزش هایی باعث خواهد شد آمار طلاق و بیماریها پایین یباید و فرزندان بصورت صحیح تربیت شوند، در نتیجه عیوب و عقب ماندگی هایی که در نسل فعلی وجود دارد در نسل بعدی ظاهر نخواهد شد.
آخرین اخبار