آشپزخانه سلامت؛

عفونت‌های بدن را با شربتی طبیعی ریشه‌کن کنید

محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت طبیعی را به علت دارا بودن خاصیت آنتی‌بیوتیکی در نابودی عفونت‌های بدن موثر دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  شربت سیر، سرکه و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۳، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، کلسیم، آهن، منیزیم، روی، سلنیوم، سولفور و قند مانند گلوکز، ساکاروز و فروکتوز است.

برای بررسی خواص شربت سیر، سرکه و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

عفونت‌های بدن را با شربتی طبیعی ریشه‌کن کنید

مهم‌ترین خواص شربت سیر، سرکه و عسل

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خخبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  درباره مهم‌ترین خواص شربت سیر، سرکه و عسل اظهار کرد: این شربت خاصیت آنتی‌بیوتیکی بسیار قوی و طبیعی دارد بنابراین انواع عفونت‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد؛ شربت سیر، سرکه و عسل به رفع التهاب مفاصل، کنترل قند، فشار و چربی خون و بهبود آسم و سرماخوردگی کمک شایانی می‌کند.


بیشتر بخوانید: گیاهانی برای از بین بردن عفونت‌های بدن


وی درباره خواص دیگر شربت سیر، سرکه و عسل بیان کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C  و E خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند؛ شربت سیر، سرکه و عسل نقش موثری در باز شدن عروق و شریان‌ها دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت سیر، سرکه و عسل به تصفیه خون، پاکسازی کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری، رفع غلظت خون و دفع اسید اوریک از بدن کمک شایانی می‌کند؛ این شربت خاصیت چربی‌سوزی دارد بنابراین موجب کاهش وزن و لاغری هم می‌شود.

 

عفونت‌های بدن را با شربتی طبیعی ریشه‌کن کنید

عظمایی تاکید کرد: شربت سیر، سرکه و عسل تاثیر چشمگیری در رفع ناراحتی‌های پوستی مانند جوش، کهیر، خارش، اگزما و درمان بیماری پسوریازیس (نوعی تخریب پوستی که با خارش همراه است) دارد.


بیشتر بخوانید: آنتی‌بیوتیکی طبیعی برای نابودی عفونت‌های بدن


وی یادآور شد: شربت سیر، سرکه و عسل آرتروز و آرتریت (التهاب مفاصل) را رفع می‌کند و گرفتگی عضلات پا‌ها را هم از بین می‌برد؛ این شربت نقش موثری در رفع گرفتگی بینی و گلودرد دارد.


انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار