روزنامه رای‌الیوم نوشت آمریکایی‌ها با انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور خود، خدمتی بزرگ به جهان ارائه دادند، چراکه با این کار چهره نژادپرست خود را نمایان کردند.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه رای‌الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت: آمریکایی‌هایی که دونالد ترامپ را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کردند خدمتی به جهان ارائه کردند که قابل قیمت‌گذاری نیست؛ زیرا با این انتخاب چهره حقیقی و نژادپرست شمار زیادی از این مردم را که به وی رای دادند، نشان دادند.

در این مطلب آمده است: جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا، دیروز حق داشت وقتی که از عرف دیپلماتیک خارج شد و در صفحه شخصی خود در توئیتر، رفتار‌های ترامپ و اظهاراتش در نشست سران ناتو در روز چهارشنبه در بروکسل را خجالت‌آور و ویرانگر توصیف کرد. وی خطاب به ترامپ نوشت: «ای مرد ما را رسوا کردی.» 

در ادامه این مقاله آمده است: ترامپ به بیشتر کشور‌های عضو ناتو حمله کرد و از آن‌ها خواست بیش از دو درصد تولید ناخالص ملی خود را صرف مسائل دفاعی کند. وی به آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، تاخت.‌ ای کاش رسوایی‌های ترامپ در تبدیل دوستان به دشمنان و افزایش تعداد دشمنان خلاصه می‌شد. وی در سفر کنونی‌اش به لندن آن روی وحشی خود را نشان داد وقتی که تروریسم، جنایت و مهاجرت را به یکدیگر مرتبط کرد و جام خشمش را بر سر صادق خان -شهردار منتخب لندن- ریخت زیرا وی مسلمان، پاکستانی‌الاصل و فرزند یک راننده اتوبوس است.

واکنش مردم انگلیس به این مهمان نژادپرست سنگین بود. صد‌ها هزار تظاهر کننده به خیابان‌ها و میدان‌ها آمدند تا به ورودش به انگلیس اعتراض کنند و بادکنک‌های بزرگی به طول شش متر و پرتقالی رنگ که آدمک بچه‌ای شبیه به ترامپ بود به هوا فرستادند.

در انتهای این مقاله آمده است: آری، ترامپ آمریکا را رسوا کرد و بخش انسانی و دموکراتیک ملت آمریکا را در تنگنا قرار داد یعنی همان‌هایی که در انتخابات به وی رای ندادند و حماقت‌ها، تندروی و نژاد پرستی‌اش را خطرناک می‌دانند. شاید این راهپیمایی مردم خشمگین در لندن ضد سفر وی پیامی به مردم آمریکا و نهاد‌های حقوقی و قانونی اش باشد تا قبل از اینکه آمریکا و جهان را به سوی جنگ‌های فاجعه بار بکشد، فوری برای کنار زدن وی دست به کار شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار