حضرت معصومه (س) الگویی ناب برای دختران ایرانی/ شیعیان با شفاعت حضرت معصومه (س) وارد بهشت می‌شوند

کارشناس علوم قرآنی گفت: دختران باید با پاکدامنی و حجاب حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمد حسین محمدی کارشناس ارشد علوم قرآنی در خصوص فرارسیدن ایام مبارک دهه کرامت گفت: در ایام بزرگ و والایی با نام "دهه کرامت" قرار داریم. ایامی خجسته که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) پایان پیدا می‌کند.

دختران ایرانی باید حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار بدهند/بهشت بر زائر حرم خواهر امام رضا (ع) واجب می‌شود



وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) ادامه داد: روز ولادت حضرت معصومه (س) همچنین به نام روز دختر نیز نام گذاری شده است و در این روز همچنین در تمامی ایام سال تمامی دختران ایرانی باید ایشان را الگوی خود قرار بدهند.

دختران ایرانی باید حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار بدهند/بهشت بر زائر حرم خواهر امام رضا (ع) واجب می‌شود


بیشتر بخوانید:برکات حضور معنوی حضرت معصومه(س) در قم 



محمدی با تاکید بر سعادت حضور بارگاه مطهر دو معصوم بزرگوار در ایران اسلامی تصریح کرد: یکی از افتخارات ما ایرانی‌ها حضور مبارک دو بزرگوار یعنی امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در داخل کشورمان است که این موضوع باعث شده برکت‌های بسیاری در زندگی ما ایرانی‌ها جریان داشته باشد.

این کارشناس ارشد علوم قرآنی در ادامه اظهار کرد: در میان امامزاده‌ها کسی به فضیلت حضرت معصومه (س) پیدا نمی‌شود و همچنین با وجود اینکه در شهر قم نزدیک به ۴۰۰ امامزاده مدفون هستند، اما هیچ کس به اندازه حضرت معصومه (س) فضیلت ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود توضیح داد: براساس روایتی که از امام صادق (ع) وجود دارد شیعیان با شفاعت حضرت معصومه (س) وارد بهشت می‌شوند و کرامت و مهربانی ایشان به اندازه‌ای بوده است که امام صادق (ع) برایشان چنین درجه‌ای را در نظر گرفته است.

محمدی یادآور شد: امام رضا (ع) فرموده است هر کس حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کرده است گویی مرا زیارت کرده است و از این جهت می‌توان گفت: زیارت حضرت معصومه (س) همان آثاری را دارد که زیارت امام رضا (ع) نیز دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نام معصومه که برای این حضرت در نظر گرفته شده اشاره و اظهار کرد: نام این حضرت فاطمه است، اما می‌بینیم که در بیشتر روایات نام ایشان را معصومه ذکر می‌کنند که این کلمه اشاره به مقام عظمت ایشان دارد.

دختران ایرانی باید حضرت معصومه (س) را الگوی خود قرار بدهند/بهشت بر زائر حرم خواهر امام رضا (ع) واجب می‌شود


این کارشناس ارشد علوم قرآنی ادامه داد: دختران در موارد بسیاری از جمله عفاف، پاکدامنی، حجاب، خشوع و خضوع باید حضرت معصومه را الگوی خود قرار دهند و به این موارد در خانواده هایشان توجه بسیاری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما شیعیان باید سیره و روش حضرت معصومه (س) در زندگی الگوی خود قرار دهیم تا در آینده موفقیت‌های بسیاری به دست بیاوریم.

منبع:میزان

انتهای پیام/


بهشت بر زائر حرم خواهر امام رضا (ع) واجب می‌شود

برچسب ها: ائمه اطهار ، خواندنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.