سردار اشتری خبر داد

تجهیز تمام کلانتری‌های کشور به مراکز مشاوره تا پایان سال ۹۸

فرمانده ناجا گفت: باید تمام کلانتری‌های سراسر کشور تا پایان سال ۹۸ به مراکز مشاوره مجهز شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اشتری فرمانده ناجا در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان و روسای پیشگیری استان‌های سراسر کشور که امروز(یکشنبه) برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت و روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: بیشترین حجم کار و پاسخگویی در مجموعه پلیس پیشگیری است.

وی افزود: در مهرماه سال ۹۵ جمعی از ماموران نیروی انتظامی با رهبر انقلاب دیدار داشتند و رهبری بر تحمیل کلانتری‌ها تاکید داشتند.

سردار اشتری گفت: به گفته رهبری تابلوی نظام کلانتری‌ها هستند و ما افتخار می‌کنیم که خدمت گذار مردم باشیم و وظیفه نیروی انتظامی این است که خدمات را با سرعت و دقت بالا به مردم ارائه دهد.

وی افزود: هیچ نهادی در کشور وجود ندارد که به اندازه نیروی انتظامی به مردم خدمات ارائه کند.

فرمانده ناجا با بیان اینکه کلانتری‌ها حدود ۳۰ میلیون مراجعه کننده در سال دارند، تصریح کرد: کلانتری‌ها به کسانی که با پلیس 110 تماس می‌گیرند، میلیون‌ها خدمت ارائه می‌کنند.

وی افزود: صدور گواهی نامه و گذرنامه از جمله خدماتی است که نیروی انتظامی به مردم ارائه می‌دهد و باید در راستای ارتقای این خدمات تلاش کنیم،که یکی از راه‌ها استفاده از خدمات و فناوری‌های روز است.

فرمانده ناجا ادامه داد: ما باید از روش سنتی به روش‌های جدید برویم، به همین دلیل کمیسیون تحمل کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تشکیل شد.
سردار اشتری گفت: پلیس پیشگیری باید فرآیندی را اعمال کند که تا پایان سال ۹۸، تمام یا بیشتر کلانتری‌ها مجهز به مشاور شوند.

وی افزود: طبق آمار ۷۰ درصد پروند‌ه‌های ارجاعی به مراکز مشاوره نیروی انتظامی، به صلح و سازش ختم می‌شود.

فرمانده ناجا گفت: افتخار ما این است که در یک محله و شهر میزان جرایم کاهش پیدا کند.

سردار اشتری ادامه داد: موضوع آموزش هم برای ما در ناجا اهمیت دارد و هر چه قدر آموزش‌ها در کلانتری‌ها و پایگاه‌ها افزایش پیدا کند، به همان اندازه اثرگذار خواهد بود و پلیس باید دانش بنیان و حرفه ای باشد.

وی گفت: باید ایستگاه‌های بازرسی و یگان‌های امداد را تجهیز کنیم.

فرمانده ناجا گفت: باید اشراف اطلاعاتی کلانتری‌ها افزایش یابد تا در این صورت قدرت پیشگیری از جرم افزایش پیدا کند، به عنوان مثال ممکن است در یک روستا و یا شهر کوچکی فرماندار دستور تغییر تقسیمات شهری را بدهد و پلیس تشخیص دهد که این تقسیمات باعث نزاع می‌شود و باید پلیس با اشراف اطلاعاتی از این تقسیمات جلوگیری کند.

در حال تکمیل...

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار