در آستانه سالروز تأسیس شورای نگهبان بسیج رسانه میزگردی را با حضور خبرنگاران در سالن اجتماعات کتابخانه میرفندرسکی گرگان برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ دکتر عباسی استاد دانشگاه به انقلاب مشروطه اشاره کرد و گفت: انقلاب مشروطه ماحصل همراهی مجتهدین سیاسی دین گرا با خواست مردم برای تحول و آغاز تغییرات بنیادین بود و نظام مشروطه براساس قوانین اسلامی شکل گرفت.

وی ادامه داد: پیشینه تاریخی شورای نگهبان و قانون گذاری به نوعی به آن زمان برمیگردد که البته با وقفه اجرایی حدود یک قرنی تا پیش از انقلاب اسلامی مواجه شد.

عباسی افزود: اعتبار مجلس به شورای نگهبان است چون مبنای تصویب ، تطبیق با قوانین اساسی است که برعهده این شورا است.

دکتر اسماعیلی  دیگر استاد دانشگاه نیز گفت: امام خمینی همواره بر وجود قانون اساسی تاکید داشتند و مقدمه این قوانین مردم، اسلام، ملت و جمهوریت بود و اسلامیت و جمهوریت دو رکن تفکیک ناپذیر جمهوری اسلامی و دو شرط استمرار مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: برخی مخالف وجود شورای نگهبان هستند و این در حالیست که در قانون اساسی همه نظام های سیاسی دنیا یک شورا یا دادگاه نظارت بر انتخابات دارند و این مختص کشور ما نیست.

حضور حجه الاسلام و المسلمین دکتر سلمانیان استاد معارف دانشگاه گفت: رسالت انسان بودن خدایی شدن است وبرای آن برنامه میخواهد که اسلام است .

وی ادامه  داد: سیاست دنبال قدرت است ودین قدرت سازی میکند و اگر دین در سیاست وارد نشود سیاست به حوزه دین ورود میکند و شورای نگهبان ناطر بر انتخاباتی است که دریچه قانونی حضور افراد در حاکمیت است.

این اساتید دانشگاه باتوجه به افزایش هجمه ها به شورای نگهبان در زمان انتخابات از رسانه ها خواستند در طول سال با برنامه سازی و افزایش آگاهی مردم در مورد وظایف این شورا به عملکرد بهتر آن کمک کنند.

۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است.

انتهای پیام / فا

شورای نگهبان حافظ صیانت و جمهوزیت نظام اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.