قهرمان المپیکی وزنه برداری ایران در آستانه خداحافظی/سکه‌هایی که پرید و حواله‌ای که فقط حواله شد

وزنه بردار ایران در المپیک ۲۰۱۲ لندن به دلیل دریافت نکردن پاداش قهرمانی و بد قولی مسئولان تهدید به خداحافظی از ورزش کرد.

خداحافظی ناگهانی قهرمان المپیکی وزنه برداری ایران/سکه هایی که پرید و حواله ای که فقط حواله شدبه گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ نفرات اول تا چهارم رقابت‌های دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری المپیک ۲۰۱۲ لندن، سعید محمد پور نماینده کشورمان که به عنوان پنجم آن رقابت رسیده بود با حکم IOC به مدال طلا دست یافت.

طبق آئین نامه وزارت ورزش و جوانان قرار بود به نفرات المپیک ضمن پرداخت ۲۰۰ سکه طلا، مجوز ورود یک خودروی خارجی هم اهدا شود، اما با وجود گذشت ۳ سال از صدور حکم کمیته بین المللی المپیک، مسئولان کمیته ملی المپیک ایران پیگیری‌های لازم را برای ثبت نام محمدپور به عنوان قهرمان المپیک انجام نداده اند.

سعید محمدپور هم از این اقدام مسئولان ورزش کشورمان دلسرد شده است و با وجود آمادگی قصد دارد با وزنه برداری خداحافظی کند.

او ضمن تائید این مطلب اظهار داشت: نامه تائید قهرمانی من در المپیک ۲۰۱۲ از سوی IOC به کمیته ملی المپیک ارسال شده است و تنها مسئولان این کمیته باید در تماس با IOC این موضوع را برای اخذ تائیدیه رسمی به شکلی جدی پیگیری کنند. با این وجود برای انجام دادن این کار کوچک هر روز امروز و فردا می‌کنند. وقتی مسئولان کمیته ملی المپیک نسبت به کار‌های من اهمیتی قائل نمی‌شوند IOC هم این موضوع را پشت گوش می‌اندازد. مانده ام یک تائید کوچک گرفتن ۳ سال زمان نیاز دارد.

محمدپور خاطرنشان کرد: هر بار به کمیته ملی المپیک می‌روم، می‌گویند مشغول انجام دادن کارها هستند، اما تعجب می‌کنم در این ۳ سال آیا نتوانسته اند این کار را به سرانجام برسانند. حتی فدراسیون وزنه برداری هم کوچک‌ترین کاری برای من انجام نداده است که تا حدی دلم خوش باشد. شرایط بدنی ام پیش از عید به حدی ایده آل بود که حسین برخواه سرمربی تیم ملی وزنه برداری با وجود اینکه قصد داشت من را از تیم ملی خط بزند از تصمیش منصرف شد و اعلام کرد می‌توانم با ادامه همین شرایط به روز‌های خوبم باز گردم، اما متاسفانه در طول این مدت به حدی در حقم کم لطفی صورت گرفته که میلی به حضور در تمرینات ندارم و در صورت ادامه این بی مهری‌ها می‌خواهم از ورزش قهرمانی خداحافظی کنم.


بیشتر بخوانید:محمدپور: با هماهنگی برخواه در خانه تمرین می‌کنم


انتهای پیام/

آخرین خبرهای فدراسیون وزنه برداری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۳:۱۰ ۲۵ تير ۱۳۹۷
بدین خرج داره
آخرین اخبار